Кафедра оркестрових духових та ударних інструментів
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра оркестрових духових та ударних інструментів за Ключові слова "виконавство на духових інструментах"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ «Toot Suite» для труби та джазового фортепіанного тріо Клода Боллінга як зразок сlassical crossover: жанрово-стильові та виконавські принципи(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Любота, Андрій СергійовичМета дослідження – виявити жанрово–стильові та виконавські принципи «Toot Suite» для труби та джазового фортепіанного тріо Клода Боллінга як прикладу напряму classical crossover у французькій музичній культурі другої половини ХХ століття. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що в дослідженні вперше здійснений компаративний аналіз чотирьох інтерпретацій досліджуваної «Toot Suite» К.Боллінга представниками різних національних виконавських шкіл з урахуванням особливостей їх трактування (Франція: Клод Боллінг – Морис Андре, Hervé Sellin – Eric Aubier; Україна – Дмитро Суховієнко та Андрій Ільків; США – Hector Martignonа та Joe Burgstaller)Документ "Блискучий стиль" в музиці другої половини ХVIII - першої половини ХІХ ст. і його втілення в творах для фагота(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Йовенко, І.В роботі ставиться і розв’язується низка завдань: огляд наукових джерел, що стосуються феномену віртуозності та «блискучого» стилю в інструментальному виконавстві, огляд праць, присвячених мистецтву гри на фаготі, виявлення особливостей відображення параметрів «блискучого стилю» в творах для фагота обраних композиторів ХІХ ст. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній здійснюється аналітичний опис творів німецького композитооа-фаготиста Карла Альменредера та інших маловідомих композиторів ХІХ ст., що мали в своєму доробку твори для фаготаДокумент Втілення пасторальності у творах для гобоя solo в музиці композиторів ХХ століття(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Стоянов, Данило ВадимовичМета дослідження – розкрити основні віхи процесу театралізації виконавства на гобої. Матеріалом дослідження обрано нотний текст А. Дораті «П‘ять п‘єс» для гобоя соло, Б. Бріттен «Шість Метаморфоз по Овідію» ор. 49, Г. Джейкоба «Сім багателей» для гобоя соло, а також аудіо та відео записи виконавських версій. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше розглянуто виконавські аспекти циклів для гобоя А. Дораті «П‘ять п‘єс» для гобоя соло, Г. Джейкоба «Сім багателей» для гобоя соло. Надано виконавські рекомендації видатних гобоїстів для кращого відтворення змісту. Намічено шлях до пошуку вірної інтерпретації та відгуку у душі слухачівДокумент Втілення семантики флейти-piccolo в композиторській практиці XVIII – XXI століть(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Макаров, Анатолій ГеннадійовичМета дослідження — виявити специфіку семантики флейти-piccolo в концертних творах. Матеріалом дослідження є партитури та аудіозаписи Концерту для флейти-piccolo a-moll А. Вівальді, Piccolo Concerto А. Дормана (2001), Концерту для флейти-piccolo з оркестром Дж. Манукяна (2002), Piccolo Concerto Т. Гудмена (2007), Концерт для флейти-piccolo з оркестром Л. Лібермана (1996). Наукова новизна отриманих результатів даного дослідження пов'язана з дослідженням репертуару флейти-piccolo, зокрема концертних творів А. Дормана, Дж. Манукяна, Т. Гудмана, Л. ЛіберманаДокумент Жанрово-стильова специфіка творів для флейти Жака Ібера(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Кузьменко, Микола ОлексійовичЗавдання дослідження - систематизувати відомості про розвиток флейтового мистецтва Франції, охарактеризувати творчий шлях Ж. Ібера та виявити базові параметри музичного мислення композитора. Наукова новизна отриманих результатів даного дослідження пов’язана з досвідом виявлення особливостей стилю Ж. Ібера та дослідженням його творів для флейти в аспекті виконавського аналізуДокумент Звуковий образ валторни у творчості Д. Лігеті на прикладі ансамблів духових(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Білецький, Олексій СергійовичМета роботи — реконструювати головні характеристики звукового образу валторни у творчості Д. Ліґеті на основі певних засобів музичної виразності, що сприяють його створенню. Практичне значення роботи полягає в тому, що її використання можливе виконавцями-валторністами для створення нових інтерпретацій творів Д. Ліґеті. Також дослідження може стати частиною наукового підґрунтя для подальшого вивчення музикознавцями звукового образу валторни в музиці XX століття, чи дасть можливість дослідникам скласти подібні характеристики для інших інструментів у контексті творчості певних композиторівДокумент Кларнет в творчості українських композиторів періоду 60-90-х років ХХ століття (на прикладі творчості Л. Шукайло, Є. Станковича і М. Скорика)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ляшко, Віталій ВікторовичМета дослідження – виявити і розкрити специфіку авторського трактування тембру кларнета в творчості українських композиторів. Наукова новизна отриманих результатів полягає у висвітленні проблеми віртуозності на матеріалі кларнетового репертуару, кристалізації цілісної системи новітніх вдосконалених виконавських прийомів та засобів нетрадиційної музичної виразності при грі на кларнетіДокумент Концерт для гобоя та струнного оркестру d – moll А. Марчелло: жанровий, композіційний та виконавський аналіз(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Гриценко, Неля ВікторівнаМета дослідження – виявити особливості відтворення музики А. Марчелло у різних інструментальних версіях Концерту для гобоя d - moll. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що створено комплексний розгляд зазначеного концерту з позиції теорії жанру концерту, а також виконавського аспекту. Також зведені данні стосовно етапів розвитку гобоя та його використанняДокумент Концерт для труби з оркестром Вадима Гомоляки: композиторська концепція та виконавське втілення(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Тимощук, Павло СергійовичМета дослідження – обгрунтувати композиторську концепцію та виявити принципи виконавської інтерпретації Концерту для труби з оркестром Вадима Гомоляки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що це дослідження є першим досвідом вивчення і розкритті виконавської специфіки Концерту для труби з оркестром Вадима Гомоляки у вітчизняному музикознавствіДокумент Концерт для фаготу з оркестром в ХVIII - XXI столітті: трактовка жанру та солюючої партії(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Іванець, Максим ІгоровичВ роботі вперше пропонується порівняльний аналіз Концертів для фаготу П. Шикеле та Д. Фуджікура, на основі чого робиться висновок щодо ролі традиції в концерті та нові досягнення з точки зору розкриття потенціалу фагота як сольного інструменту. Окремі положення роботи можуть бути застосовані як методичний матеріал в педагогічній роботі в класах фаготу. Дослідження також може бути корисним для виконавців-солістів та оркестрантів, які формують свій репертуар на основі сучасної музикиДокумент Концертштюк для валторни. Зразки жанру в творчості К. М. Вебера, А. Лорцинга, К. Сен-Санса(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Бодрухін, Сергій ОлександровичНаукова новизна дослідження виявляться декількома аспектами: простежено історію валторни до1850-х років; описано виникнення жанру концертштюка; зроблено інтонаційно-драматургічний аналіз зразків Концертштюка для валторни з оркестром К. М. Вебера, А. Лорцинга; зроблено аналіз виконавських складностей з точки зору сучасного виконавця на хроматичній валторніДокумент Реконструкція виконання барокової музики на трубі у новітню добу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Антоха, Олег АндрійовичМета дослідження – виявити особливості реконструкції виконання творів доби Бароко для труби у Новітню добу. Наукова новизна отриманих результатів полягає у дослідженні феномену реконструкції барокового виконавства на трубі у кінці ХХ – ХХІ століть в інтерпретаційному аспекті (з урахуванням технічних та інтерпретаційних особливостей виконання музики доби Бароко на трубі): на прикладі порівняльного аналізу двох інтерпретацій Концерту D-dur для труби, струнного оркестру та basso continuo Г. Ф. Телемана у виконавських версіях Моріса Андре (Франція) та Нікласа Еклюнда (Швеція)Документ Сонатина О.Тансмана для фаготу: інтепретологічний аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Хорольська, Вікторія ВолодимирівнаМета дослідження – в результаті аналізу інтерпретацій різних виконавських версій Сонатини для фагота та фортепіано О.Тансмана виявити особливості втілення творчих задумів, що допомагають розкрити технічний та виразний потенціал фагота як солюючого інструменту. Наукова новизна отриманих результатів даного дослідження полягає в тому,що в роботі вперше виконано аналіз Сонатини для фаготу О. Тансмана з позиції виконавського досвіду, визначено низку основних її структурних особливостей та виконавських труднощів. Це дозволить розкрити багатогранність виразних можливостей фагота, що оптимально реалізовано в авторському творчому задуміДокумент Специфіка джазової артикуляції на тромбоні (на прикладі «Bluebells of Scotland» А. Прайора)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Реммер, Єгор СергійовичМета дослідження – визначити специфіку джазової артикуляції на тромбоні. Теоретичну основу дослідження складає сукупність робіт провідних науковців з питань теоретичного осмислення терміну «артикуляція» (Л. Баренбойм, І. Браудо, Н. Кісліцин, О. Сокол, Є. Тітов, Е. Черниш та ін.) та практичного її застосування у грі на тромбоні (Б. Діков, В. Івко, Г. Марценюк, А. Сухих, В. Шулін та ін.)Документ Твори для тромбона solo у музиці західно-європейських композиторів ХХ століття: виконавський аспект (на прикладі п'єс Ф. Рабе, Е. Креспо та Я. Ксенакіса)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Янжула, Дмитро АндрійовичМета дослідження полягає у виявленні виконавських особливостей творів для тромбона solo у музиці західноєвропейських композиторів ХХ століття (на прикладі п’єс «Basta» Ф. Рабе, «Improvisation №1» Е. Креспо та «Keren» Я. Ксенакіса). Наукова новизна отриманих результатів в тому, що в роботі вперше проаналізовано застосування нетрадиційних виконавських прийомів на тромбоні в вищезазначених п’єсахДокумент Твори для труби Е. Бозза: в композиторських та виконавських аспектах(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Ірха, Віталій БогдановичУ магістерській роботі була поставлена мета виявлення композиційних та виконавських особливостей творів для труби Е. Бозза. Творчість композитора була розглянута з методологічної точки зору та власне композиційно-виконавського аналізу. Проаналізовано етапи розвитку та становлення труби до її сучасного вигляду, як концертуючого інструменту. Зазначено, що цей інструмент багатовікової еволюції набув яскраво-виражених універсальних якостей, але не втратив і своєї специфіки