KhNUAR

KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository

Вітаємо!

Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!

Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.

Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.

Ознайомтесь з положенням про репозитарій

Photo by @inspiredimages
 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Зараз показуємо 1 - 5 з 5

Нові надходження

Документ
Фортепіанна творчість Рене Ееспере: жанрово-стильовий та виконавський аспекти
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Пилипенко, Станіслав Олександрович; Pylypenko, Stanislav
В дослідженні вперше: обґрунтовано значущість творчого доробку Р. Ееспере; вивчено життєтворчість композитора, що репрезентує феноменологію його особистості; представлено фортепіанну творчість естонського митця як художню систему; визначено стильові принципи фортепіанних творів Р. Ееспере на основі їх жанрової та виконавської специфіки; розроблено періодизацію фортепіанної творчості композитора, відповідно до еволюції його стилю; на основі аналізу інтерпретаційних версій виявлено виконавську поетику; уведено до наукового обігу персоналії зарубіжних піаністів, які репрезентують фортепіанну спадщину Р. Ееспере.
Документ
«Новий орієнталізм» у музиці першої третини ХХ століття (на матеріалі композиторських прочитань поезії Р. Таґора)
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Мамона, Ангеліна Геннадіївна; Mamona, А. H.
У дисертації вперше в українському музикознавстві запропоновано авторську концепцію «нового орієнталізму» як особливого підходу композиторів до втілення орієнтальних образів у своїх творах, в якому вони відкидають сформований в музиці західноєвропейської класико-романтичної традиції комплекс музичних засобів («орієнтальний код»); розкрито значення європейських перекладів поезії Р. Таґора в оновленні орієнтальної музичної парадигми західної композиторської практики; з позицій «нового орієнталізму»; введені у науковий обіг аналітичні репрезентації музичних творів на вірші Р. Таґора представників різних національних шкіл – української, польської, чеської, італійської, французької, австрійської, американської. Уточнено визначення понять та термінів, що охоплюють процес формування «нового орієнталізму»; питання трансформації орієнтальних образів у музичному мистецтві Заходу в історичному та теоретичному аспектах.
Документ
Вокальна стилістика в українській рок-музиці: ґенеза, еволюція, сучасні репрезентації
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Яхно, Олена Іванівна; Yahno, Olena
В дисертації надано аналіз історичних етапів еволюції світового роквокалу в рамках системи ритм-енд-блюз (по відношенню до рок музики – швидше – блюз-енд-ритм), що поступово формувалися в музиці Найновітнього часу: 1) початковий (або достильовий), який характеризується орієнтацією на «третьопластові» витоки; він охоплює період з другої половини 1880-х до початку 1920-х років і продовжується до 1950-х років; 2) ранньостильовий у вигляді появи рок-н-ролу (Елвіс Преслі) як символу молодіжної культури епохи біту, який охоплює 1950-ті – початок 1960-х років і завершується появою групи «The Beatles»; 3) естрадно-рок-н-рольний, репрезентований двома нахилами: а) експресивно-декламаційним; б) лірико-кантиленним; цей етап охоплює 1960-ті роки і є стилістичним мікстом рок-нролу та естрадного джазу; 4) хард-роковий у вигляді домінування інструментальної cфери з функцією голосу як рівнопотенційного компонента загального саунду (програмний рок); 5) арт-роковий (прогресив-рок) з акцентуванням вокальної складової як провідної, яка охоплює період кінця 1970-х – початку 1990-х років; 6) «модернізований» або «естрадизований», що виникав під впливом диско, панк-культури, салонно-клубного корпо-року тощо.
Документ
Композиторські пошуки Едварда Елгара: етапи творчої еволюції (на матеріалі оркестрових творів)
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Лисичка, Олександр Миколайович; Lysychka, O.
Обʼєктом дослідження обрано композиторський доробок Е. Елгара, предметом – творча еволюція Е. Елгара, розглянута як втілення композиторських пошуків на матеріалі оркестрових творів. Мета дослідження – розкрити спрямованість композиторських пошуків митця на різних етапах його творчої еволюції на основі оркестрових творів Е. Елгара.
Документ
Поетика сольних та ансамблевих скрипкових творів Г. Ф. Телемана в контексті барокової риторики
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Холодкова, Олена Сергіївна; Kholodkova, O. S.
Наукова новизна отриманих результатів полягає у виявленні шляхів формування концепції музичної риторики в історичних джерелах; обґрунтуванні аналітичної концепції риторичного канону в музиці та формулюванні загальної дефініції музичної риторики; здійсненні диференціації риторичної та семіотичної систем; розкритті принципів поетики в скрипкових фантазіях, дуетних скрипкових сонатах та концертах для чотирьох скрипок без супроводу Г. Ф. Телемана крізь призму барокової риторики; визначенні форми і методів реалізації риторичного inventio в скрипкових фантазіях композитора, а також демонстрації принципів реалізації засобів фігуративної та ономатопеїчної риторики на прикладі його Концертів для чотирьох скрипок без супроводу. В дійсній дисертації набули подальшого розвитку вивчення аспектів музичної риторики та дослідження поетики скрипкової сольної та ансамблевої музики Г. Ф. Телемана.