KhNUAR

KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository

Вітаємо!

Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!

Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.

Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.

Ознайомтесь з положенням про репозитарій

Кількість документів у репозитарії: 833

Photo by @inspiredimages

Розділи

Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.

Нові надходження

  • Тип елементу:Документ,
    «3 MORCEAUX» ор. 53 Федора Якименка: робота над фортепіанними мініатюрами
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2024) Кордовська, Поліна Анатоліївна
    Навчальна дисципліна «Загальне фортепіано» входить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін професійної та практичної підготовки здобувачів освітньо-професійної програми «Оркестрова майстерність». Серед програмних вимог, що висуваються до здобувачів освіти, поряд із виконанням поліфонічних творів та творів великої форми обов’язковим є опанування низки фортепіанних п’єс, серед яких найбільш доступними для здобувачів є фортепіанні мініатюри. Метою даних Методичних рекомендацій є окреслення алгоритму роботи над фортепіанною мініатюрою, що покликаний стати орієнтиром для самостійної роботи здобувачів, має допомогти не пропустити жоден із важливих етапів опрацювання музичного твору, а також ефективно спланувати свою роботу. У другому розділі Методичних рекомендацій наведено приклад виконавського аналізу «Morceaux» ор. 53 українського композитора Федора Якименка як втілення їхнього послідовного виконавського осмислення.
  • Тип елементу:Документ,
    Варіантність і варіантна форма у музиці ХХ століття
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2022) Александрова, Оксана Олександрівна
    В монографії комплексно досліджується варіантність як специфічний метод художнього моделювання авторського світобачення у конкретному музичному творі. Виявлено генезу варіантності у сучасній музиці та композиційні закономірності варіантної форми; розроблено, теоретично обґрунтовано та практично реалізовано модель аналізу варіантної форми та її класифікація. Положення та практичні висновки можуть бути використані у композиторській практиці, в подальшому науковому осмисленні композиторської творчості кінця ХХ ст., у діяльності викладачів теорії та історії музики, студентів та аспірантів мистецьких вишів.
  • Тип елементу:Документ,
    Оповідь про Манон Леско в історичному просторі оперного жанру
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Мізітова, Аділя Абдулівна
    Навчальний посібник є першим в українському музикознавстві виданням, в якому висвітлюються різні інтерпретації літературного сюжету про Манон Леско в оперних творах ХІХ та ХХ століть на засадах жанрового підходу та принципу переоцінки цінностей. Посібник буде корисним здобувачам ступеня вищої освіти бакалавр галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальності 025, B5 «Музичне мистецтво» при вивченні окремих тем дисципліни «Історія світової музичної культури», а саме: «Творчі надбання в жанрі симфонії та музичному театрі другої половини ХХ – початку ХХІ століть», «Творчість композиторів-романтиків першого покоління», «Композитори-романтики третього покоління», «Розвиток музичної культури в перші десятиріччя ХХ століття».
  • Тип елементу:Документ,
    Особливості роботи піаніста у камерно-інструментальному ансамблі
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Волик, Олексій Олексійович
    У методичних рекомендаціях висвітлено основні аспекти роботи піаніста в камерно-інструментальному ансамблі: аналіз партитури, інтерпретація, динамічна та темброва адаптація, ритмічна стабільність, комунікація й психологія взаємодії. Окрему увагу приділено дистанційній роботі з викладачем.
  • Тип елементу:Документ,
    Малер Ґ.”Аdagietto” П’ятої симфонії у фортепіанних транскрипціях: принцип вибору фактурних рішень
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Воскобойніков, Яків Володимирович
    Методичні рекомендації “Аdagietto” П’ятої симфонії Ґ. Малера у фортепіанних транскрипціях: принцип вибору фактурних рішень» з дисципліни «Основи фортепіанної транскрипції» спрямовані на формування умінь і навичок транскрибування симфонічної музики для фортепіано та будуть сприяти найбільш ефективній самостійній роботі здобувачів освіти. Фортепіанні транскрипції “Аdagietto” (4 ч.) П’ятої симфонії Ґ. Малера є художньо самодостатніми прикладами фортепіанної творчості, які представляють для здобувачів освіти еталонні принципи транскрибування симфонічної музики для фортепіано.