KhNUAR
KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository
Вітаємо!
Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!
Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.
Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.
Ознайомтесь з положенням про репозитарій
Кількість документів у репозитарії: 833

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
- У фонді зберігаються видання науковців університету
Нові надходження
Тип елементу:Документ, «3 MORCEAUX» ор. 53 Федора Якименка: робота над фортепіанними мініатюрами(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2024) Кордовська, Поліна АнатоліївнаНавчальна дисципліна «Загальне фортепіано» входить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін професійної та практичної підготовки здобувачів освітньо-професійної програми «Оркестрова майстерність». Серед програмних вимог, що висуваються до здобувачів освіти, поряд із виконанням поліфонічних творів та творів великої форми обов’язковим є опанування низки фортепіанних п’єс, серед яких найбільш доступними для здобувачів є фортепіанні мініатюри. Метою даних Методичних рекомендацій є окреслення алгоритму роботи над фортепіанною мініатюрою, що покликаний стати орієнтиром для самостійної роботи здобувачів, має допомогти не пропустити жоден із важливих етапів опрацювання музичного твору, а також ефективно спланувати свою роботу. У другому розділі Методичних рекомендацій наведено приклад виконавського аналізу «Morceaux» ор. 53 українського композитора Федора Якименка як втілення їхнього послідовного виконавського осмислення.Тип елементу:Документ, Варіантність і варіантна форма у музиці ХХ століття(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2022) Александрова, Оксана ОлександрівнаВ монографії комплексно досліджується варіантність як специфічний метод художнього моделювання авторського світобачення у конкретному музичному творі. Виявлено генезу варіантності у сучасній музиці та композиційні закономірності варіантної форми; розроблено, теоретично обґрунтовано та практично реалізовано модель аналізу варіантної форми та її класифікація. Положення та практичні висновки можуть бути використані у композиторській практиці, в подальшому науковому осмисленні композиторської творчості кінця ХХ ст., у діяльності викладачів теорії та історії музики, студентів та аспірантів мистецьких вишів.Тип елементу:Документ, Оповідь про Манон Леско в історичному просторі оперного жанру(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Мізітова, Аділя АбдулівнаНавчальний посібник є першим в українському музикознавстві виданням, в якому висвітлюються різні інтерпретації літературного сюжету про Манон Леско в оперних творах ХІХ та ХХ століть на засадах жанрового підходу та принципу переоцінки цінностей. Посібник буде корисним здобувачам ступеня вищої освіти бакалавр галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальності 025, B5 «Музичне мистецтво» при вивченні окремих тем дисципліни «Історія світової музичної культури», а саме: «Творчі надбання в жанрі симфонії та музичному театрі другої половини ХХ – початку ХХІ століть», «Творчість композиторів-романтиків першого покоління», «Композитори-романтики третього покоління», «Розвиток музичної культури в перші десятиріччя ХХ століття».Тип елементу:Документ, Особливості роботи піаніста у камерно-інструментальному ансамблі(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Волик, Олексій ОлексійовичУ методичних рекомендаціях висвітлено основні аспекти роботи піаніста в камерно-інструментальному ансамблі: аналіз партитури, інтерпретація, динамічна та темброва адаптація, ритмічна стабільність, комунікація й психологія взаємодії. Окрему увагу приділено дистанційній роботі з викладачем.Тип елементу:Документ, Малер Ґ.”Аdagietto” П’ятої симфонії у фортепіанних транскрипціях: принцип вибору фактурних рішень(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Воскобойніков, Яків ВолодимировичМетодичні рекомендації “Аdagietto” П’ятої симфонії Ґ. Малера у фортепіанних транскрипціях: принцип вибору фактурних рішень» з дисципліни «Основи фортепіанної транскрипції» спрямовані на формування умінь і навичок транскрибування симфонічної музики для фортепіано та будуть сприяти найбільш ефективній самостійній роботі здобувачів освіти. Фортепіанні транскрипції “Аdagietto” (4 ч.) П’ятої симфонії Ґ. Малера є художньо самодостатніми прикладами фортепіанної творчості, які представляють для здобувачів освіти еталонні принципи транскрибування симфонічної музики для фортепіано.
