KhNUAR
KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository
Вітаємо!
Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!
Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.
Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.
Ознайомтесь з положенням про репозитарій

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
- У фонді зберігаються видання науковців університету
Нові надходження
Творчий доробок режисерки-сценографки Ольги Туруті-Прасолової
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Ждан, Дар'я Сергіївна; Лобанова Інга Вячеславівна
Ольга Турутя-Прасолова – професійна режисерка та художниця-постановниця театру, яка має понад двадцять років практичної роботи в театрі. Вона з когорти тих молодих режисерів, про кого немає багато інформації у відкритих джерелах, хоча навіть її перші кроки в професії мали успіх. Робота спрямована на виявлення характерних рис режисерської майстерності О. Туруті-Прасолової та окреслення базових позицій її діяльності як сценографа через аналіз та систематизацію її творчого доробку. Предметом дослідження є творчий доробок О. Туруті-Прасолової зі студентських років до теперішнього часу, мистецькі засади її як режисерки і сценографки на сцені професійного театру.
Діяльність харківських театрів під час повномасштабної фази російсько-української війни (2022-2024): проблеми, специфіка існування, репертуар
(Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, 2024) Кривоніс, Анна Олександрівна; Лобанова Інга Вячеславівна
В умовах повномасштабного вторгнення театри не припиняють своєї діяльності, вони складають великий механізм, займаючи важливу роль в культурному житті міста. Предмет дослідження: особливості діяльності театральних колективів міста Харкова в умовах повномасштабної війни. Мета роботи: розглянути особливості театрального процесу під час повномасштабного вторгнення на прикладі харківських театрів. Проаналізувавши репертуар харківських театрів у період 2022–2024 років, зазначаємо тенденцію звернення до драматургії сучасних українських авторів та української літературної класики. Наприклад, «Intermezzo» М. Коцюбинського, «Місто» В. Підмогильного набувають нового прочитання у режисурі Ольги Туруті-Прасолової в Харківському
академічному драматичному театрі. За п’єсами сучасних драматургів Ніни Захоженко, Олега Михайлова створює вистави головна режисерка Харківського театру ляльок Оксана Дмітрієва. Під час повномасштабного вторгнення простежується і процес об’єднання харківських театрів.
"Інтродукція і варіації" для флейти та фортепіано Ф. Кулау: композиторська та виконавська інтерпретації
(Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, 2024) Нeстeрeнкo, Гaнна Oлeксaндрiвна; Алeксaндрoвa Oксaнa Oлeксaндрiвнa
Переосмислення виконавської та композиторської творчості видатного німецько-датського композитора кінця XVIII та початку XIХ століть Фрідріха Кулау на прикладі «Інтродукції та варіацій на тему романсу опери “Евріанта”” , та визначення специфіки його творчості, як композитора на шляху оновлення засобів музичної виразності в флейтових творах, складають актуальність даного дослідження. Мeтa дoслiджeння –визнaчити спeцифiку твoрчoстi Ф.Кулaу в “Iнтрoдукцiї тa вaрiaцiй нa тeму рoмaнсу oпeри “Eврiaнтa””. Нaукoвa нoвизнa рeзультaтiв дoслiджeння пoлягaє в тoму, щo вoни прeдстaвляють сoбoю oдин з пeршиx дoсвiдiв виявлeння фaктурниx oсoбливoстeй твoрiв Ф. Кулaу нa приклaдi вaрiaцiй для флeйт тa фoртeпiaнo.
Сила мистецтва: музичні, театральні та мистецтвознавчі артикуляції
(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025)
Черкашинські читання присвячені пам’яті актора-березільця, фундатора харківської школи художнього читання Романа Черкашина та видатного музикознавця України Марини Черкашиної-Губаренко.
Віртуальний хор як звукорежисерська інтерпретація ( на прикладі хорової творчості Ерікса Ешенвальдса)
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Штапура, Олександр Вікторович; Фартушка Олексій Дмитрович
Ерікс Ешенвальдс є одним з найвидатніших сучасних композиторів Латвії, який швидко здобув міжнародне визнання за свої хорові твори. Він є автором близько 220 творів, серед яких інструментальна, хорова, вокальноінструментальна музика, електронна музика та мультимедійні симфонії з відеопроекцією. Ешенвальдс відзначається своєю здатністю створювати музику, яка одночасно є доступною для аматорських хорів і надзвичайно значущою для професійних колективів. В магістерській вперше в музичній науці досліджено хорову творчість Е. Ешенвальдса в контексті стильових процесів ХХІ століття, репрезентовано основні параметри композиторського стилю Е. Ешенвальдса, охарактеризовано особливості звукорежисерської інтерпретації.