KhNUAR
KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository
Вітаємо!
Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!
Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.
Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.
Ознайомтесь з положенням про репозитарій

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
- У фонді зберігаються видання науковців університету
Нові надходження
Український духовний спів у композиторській інтерпретації: від М. Лисенка до О. Козаренка : монографія. ХНУМ імені І. П. Котляревського
(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Яструб, Олена Миколаївна
Монографія присвячена обґрунтуванню концептуальних засад композиторської інтерпретації українського духовного співу як явища творчої практики кінця ХІХ – ХХІ століть. Духовний спів постає як феномен національної музично-виконавської культури. Запропоновано історико-стильову типологію українського
духовного співу, що втілена у формах і жанрах богослужбової та паралітургічної творчості. Упроваджено в науковий обіг дефініцію українського духовного співу, яка опрацьована в аналітичних розділах на матеріалі творів М. Лисенка, К. Стеценка, О. Кошиця, М. Федоріва, О. Козаренка.
Для музикантів-професіоналів, викладачів, здобувачів вищої мистецької освіти та усіх небайдужих до питань осмислення та збереження духовної традиції України.
Техніки ляльководіння маріонетки
(Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, 2025) Шаповалова, Наталія Павлівна
Маріонетка – одна з найскладніших систем ляльок, однак, пройшовши курс навчальної дисципліни «Техніки ляльководіння маріонетки» здобувач зможе отримати базові знання про цю ляльку, її жанрові особливості, будову; опанувати навички самостійного виготовлення простої штокової маріонетки та її ляльководіння для подальшого знайомства з більш складними прикладами маріонеток.
«Стихія» сучасного баяна як мистецька платформа жанрово-стильових трансформацій
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Мельниченко, Максим Вікторович; Melnychenko, Maksym Viktorovych
Головною ідеєю творчого мистецького проєкту є презентація музики для баяна в цілісному аспекті жанрово-стильової палітри творчості сучасних
композиторів, а також сприяння розповсюдженню та вдосконаленню професійного баянного мистецтва. Всеохопність залучення баяна до творчої
практики виявлено під час роботи над проєктом крізь призму усіх складових: виконавство, композиторська творчість, жанрово-стильові системи,
органологія. Оригінальність та актуальність ідеї розкрита через поєднання творчої та наукової складових – концертів, воркшопів, конференцій, наукових статей, в яких автор послідовно доводив власну концепцію. Основна ідея пропонованого наукового обґрунтування формується навколо питань жанрів та стилів сучасного баянного мистецтва, жанрово-стильових трансформацій, виконавських прийомів гри, стабільних та мобільних елементів композиторського тексту та звукового образу сучасного баяна. Автор виходить з позиції, що баянне виконавство, форми його існування та жанри обумовлені розвитком суспільства, конкретними національними традиціями та тісно пов’язані з творчістю особистостей, які його формують.
Культурно-стильові ландшафти вокальної музики України в творчій практиці виконавця-тенора
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Коноров, Олексій Олексійович; Konorov , Oleksiy Oleksiyovych
Пропоноване дослідження спроба на прикладі одного виду співацької спеціалізації (тенорового мистецтва) репрезентувати культурно-стильові ландшафти музичної історії України: від фундаторів доби ХІХ століття (М. Лисенко, К. Стеценко, Я. Степовий) - до класиків ХХ століття (В. Губаренко). Концептуальна спрямованість мистецьких проєктів артиста вокаліста потребує додаткових зусиль скоординованої дослідницько-пошукової роботи щодо відповідності виконавської практики сучасної України історичним засадам національного культуротворення. Культурно-стильовий ландшафт української вокальної музики у світлі тенорового виконавства, що розробляється під гаслом національних цінностей, стане «terra cogito» для сучасного слухацького сприймання композиторського твору та заповнить «прогалину», існуючу між творчістю співака та науковою рефлексією (словом про нього).
Виконавська драматургія вокальних творів доби Бароко
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Мельник, Світлана Олександрівна; Melnyk, Svitlana Oleksandrivna
Наукове обгрунтування присвячено дослідженню окремих музичних творів, що увійшли в програми концертів та сконцентроване на питаннях вибудовування виконавської драматургії обраних творів доби Бароко. Метою є виявлення специфіки виконавської драматургії обраних творів, що презентують різні за афектами образи барокових опер, та її втілення в інтерпретаціях сучасних виконавців, зокрема – на основі авторського досвіду. Теоретична цінність отриманих результатів пов’язана з уведенням у науковий обіг монографій та статей, що стосуються проблематики барокового мистецтва, опери та творчості А. Вівальді, Г.Ф. Генделя. Зокрема, в бібліотеках Італії авторці вдалось вивчати італомовні джерела Е. Дуранте та А. Марелотті (Durante, Martelotti, 1989), присвячені жанру в творчості Маргарити Гонгаза Д’єсте, книгу Дж. Маччіні (Machinni, 1777), перевидану у 1970 році та присвячену фігуративному співу, книгу П. Тосі (Тоsі, 1904), засновану на аналізі думок співаків від XVII до початку ХХ ст. та присвячену розміркуванням щодо школи співу періоду «золотої доби» XVII століття, розділи, присвячені оперній творчості Г.Ф. Генделя в докладних оперних монографіях К. Дешульєра (Deshoulières, 2000) щодо питань синтезу при постановці барокових опер на сучасній сцені, та Е. Джудічі (Giudici, 2016), який більш вцільно вивчає риси театральної режисури опер XVII ст.