кафедра спеціального фортепіано
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд кафедра спеціального фортепіано за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 63
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Фортепіанна музика Мілія Балакірєва в жанрово-стильовому та виконавському аспектах(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Жадан, Олександр ІвановичМета дослідження: надати цілісну картину досліджуваного феномену – фортепіанної творчості М. Балакірєва в жанрово-стильовому та виконавському аспектах. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що дана робота є першим дослідженням стильової специфіки творів М. Балакірєва, завершених після творчої кризи, а також першим україномовним дослідженням, присвяченим фортепіанній творчості М. Балакірєва взагалі. В ній вперше проаналізовано низку його творів для фортепіано, які дотепер не потрапляли до поля зору науковцівДокумент Клавірна творчість Г. Ф. Генделя як складова виконавської практики ХХ-ХХІ століть(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Ледзінська, Валерія ДмитрівнаМета дослідження – виявити місце творчого доробку композитора у сучасній виконавській практиці та стисло окреслити базові виконавські стратегії її інтерпретації .Матеріалом дослідження є уртекст клавірної сюїти vol.1 №7 g-moll HWV 432 Г. Ф. Генделя та виконавські версії Ф. де Луки, О. Бамон, М. Боргштеде, К. Хогвуда. Наукова новизна отриманих результатів визначена тим, що вперше клавірна спадщина Г.Ф. Генделя представлена як важлива частина сучасної музичної практики шляхом вивчення маловідомих в Україні виконавцівДокумент Жанр сонати в фортепіанній творчості В. Косенка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Бандурченко, Тетяна ОлегівнаМета дослідження полягає у визначенні особливостей жанру сонати в творчості В. Косенка та закономірностей його розвитку, що дозволить виявити принципи композиторського індивідуального стилю митця. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що фортепіанні сонати розглянуто у взаємодії композиторського та виконавського тексту, як об’єкт інтерпретації видатних піаністів.Документ Художній потенціал фортепіанних варіаційних циклів Карла Марії Вебера(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Возіянова, Ольга ВіталіївнаМета магістерської роботи полягає в розкритті художнього потенціалу варіаційних циклів К. М. Вебера. Наукова новизна результатів магістерської роботи полягає в тому, що в ній вперше здійснюється порівняльна характеристика варіацій К. М. Вебера з варіаційними опусами В. А. Моцарта, Й. Н. Гуммеля, Л. ван Бетховена, Ф. Мендельсона, Р. Шумана та Й. Брамса.Документ Харківська фортепіанна школа у 60-70-х роках ХХ століття: імена, традиції, виконавські принципи (джерелознавчий аспект)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Михальчук, Зоряна ІгорівнаМета дослідження – визначити базові принципи харківської фортепіанної школи шляхом реконструкції творчих портретів її засновників – викладачів кафедри спеціального фортепіано Харківського інституту мистецтв 60-70-х років ХХ століття. Матеріалом дослідження слугують архівні документи та інтерв’ю, публікації, спогади учнів, аудіо записи М. Єщенко, Н. Єщенко, В. Лозової. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що дане дослідження є першим зразком, в якому аналізуються та порівнюються виконавські та педагогічні принципи харківської фортепіанної школи, що були сформовані у 60-70-х роках ХХ сторіччяДокумент Жанр фортепіанного концерту в творчості М. Скорика: стильовий та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Зіма, Наталія ПилипівнаОб’єктом дослідження є фортепіанне мистецтво України; предметом – стильові та виконавські аспекти інтерпретації жанру фортепіанного концерту у творчому доробку М. Скорика. Мета дослідження – виявлення базових принципів виконавської інтерпретації фортепіанних концертів М. Скорика.Документ Втілення принципів сонорності у ранній фортепіанній творчості Е. Вілла-Лобоса ( на прикладі аналізу сюїти "Ляльки")(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Жорнікова, МаріяМета дослідження – виявити втілення принципів сонорності у сюїті «Ляльки» в аспекті новаторського трактування фортепіано. На прикладі двох виконавських версій сюїти «Ляльки» – А. Рубінштейна та С. Рубінскі було підтверджено виконавську цінність циклу, барвистість звукообразної поетики фортепіанної музики Е. Вілла-Лобоса, що дозволяє зі впевненістю віднести цикл «Ляльки» до перлин концертного репертуару музики ХХ століття. Матеріал даної роботи має теоретичну і практичну цінність. Він може бути використаний як допоміжний матеріал при вивченні фортепіанних творів композиторів XX ст.Документ Жанр фортепіанної сонати в творчості харківських композиторів (на прикладі творів 70 - 80-х років ХХ століття)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Борінова, Анастасія ВолодимирівнаМета дослідження полягає у виявленні композиційно-драматургічних особливостей фортепіанної сонати харківських композиторів 70–80-х років ХХ століття. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше виявлено виконавську складову обраних фортепіанних сонат харківських композиторів 70–80-х років ХХ століття; розглянуті композиційно-драматургічні особливості Сонати для фортепіано В. Дробязгіної, Сонати для фортепіано № 3 В. Г. Іванова, Сонати для фортепіано № 4 В. С. Бібіка, Сонати для фортепіано С. П. ТурнєєваДокумент Клавірні сонати Д. Скарлатті в аспекті порівняльного аналізу редакторських та виконавських версій (на прикладі сонат K. 27, K. 54, K. 380, K. 544)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Абебе, Ольга МиколаївнаМета роботи – за допомогою порівняльної характеристики різних редакторських та виконавських версій низки сонат Д. Скарлатті виявити змістовно-смисловий та виконавський потенціал досліджуваних творів. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше пропонується комплексна порівняльна характеристика різних редакторських та виконавських версій низки клавірних сонат Д. СкарлаттіДокумент Стиль фортепіанної творчості Левка Ревуцького: жанрові та виконавські аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Мірошниченко, Марина ІгорівнаМета дослідження полягає у виявленні специфіки жанрових та виконавських аспектів фортепіанного стилю творів Л. Ревуцького. Дане дослідження є одним з перших досвідів виявлення й обґрунтування жанрово-виконавських особливостей фортепіанного стилю Л. Ревуцького на основі аналізу різноманітних інтерпретацій клавірних творів композитораДокумент Фортепіанна творчість Ф. Шуберта у виконавській практиці ХХ-ХХІ століть(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Войтко, Олександр ВікторовичМатеріалом дослідження обрано нотний текст експромтів D899, Сонати №19 D 958 до-мінор та їх виконавські версії К. Аррау, М. Утіди, А. Шиффа. Мета роботи: виявити типові алгоритм інтерпретації фортепіанних творів Ф. Шуберта. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вперше фортепіанна творчість Ф. Шуберта представлена як важлива складова фортепіанного мистецтва ХХ-ХХІ столітьДокумент Специфіка виконавського втілення циклічності у фортепіанній творчості Цезаря Кюї та Віктора Косенка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Кучерява, Ольга АндріївнаМета дослідження – виявити специфіку виконавського втілення циклічності у фортепіанній творчості Ц. Кюї та В. Косенка на прикладі «25 прелюдій» ор. 64 (Ц. Кюї) та «24 дитячих п’єси» ор. 25 (В. Косенка). и. В пропонованому дослідженні вперше систематизовані та проаналізовані наявні підходи до дослідження фортепіанної творчості Ц. Кюї та В. Косенка, проаналізовані виконавські труднощі, з якими стикаються піаністи у практиці виконання досліджуємих нами циклівДокумент Жанр фортепіанної транскрипції у творчості Ф. Ліста: виконавський аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ечкенко, Кирило ВасильовичОб’єктом дослідження є жанр транскрипції у західноєвропейській фортепіанній культурі та у творчості Ф. Ліста. У даному дослідженні транскрипції у творчості Ф. Ліста вивчаються через призму виконавських інтерпретацій, через порівняння інтерпретацій обраних творів піаністами ХХ століття та сучасними музикантами, що дає можливість простежити певні умови побутування жанру в виконавській практиці та перспективи його подальшого існуванняДокумент Фортепіанні сюїти К. Дебюссі у дзеркалі виконавських інтепретацій(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Шарко, Анна СергіївнаМета дослідження полягає у виявленні особливостей виконавських концепцій фортепіанних сюїт К.Дебюссі, а саме «Бергамаської сюїти» і сюїти Pour le piano, в інтерпретації провідних майстрів фортепіанного мистецтва ХХ ст. Дані фортепіанні сюїти вперше досліджуються з точки зору інтерпретації та методики роботи виконавця над музичним твором. Фортепіанні сюїти К.Дебюссі розглядаються з позицій виконавської проблематики, підпорядкованої практичним завданням реалізації композиторського задумуДокумент Концертні жанри у фортепіанній творчості В. Птушкіна (на прикладі "24-х концертних інвенций" та "Концертного триптиху")(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Рудик, Дар’я АндріївнаМета дослідження – визначити у двох названих фортепіанних циклах риси концертності як яскравої ознаки композиторського та виконавського стилю В. Птушкіна. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що ця робота представляє собою один із перших досвідів теоретичного та виконавського аналізу «24 концертних інвенцій», а також «Концертного Триптиху» для фортепіано В. Птушкіна. Також подальшого розвитку набули питання композиторського та виконавського стилю В. ПтушкінаДокумент Еволюція фортепіанної творчості В. Сильвестрова: жанрово-стильовий підхід(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Тимощук, Аліна АртурівнаМета дослідження — простежити еволюцію фортепіанного стилю В. Сильвестрова. Наукова новизна отриманих результатів полягає у досвіді системного підходу до вивчення фортепіанного стилю В. СильвестроваДокумент Жанр етюду в творчості Миколи Капустіна та Ерла Уайльда: жанрово-стильовий аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Рожкова, Марина ВолодимирівнаМета дослідження – виявлення особливостей стильових принципів використання жанру етюду в творчості М. Капустіна та Е. Уайльда. Вперше в українському музикознавстві детально розглянуто жанрово-стильові особливості циклу «Вісім концертних етюдів» М. Капустіна, проаналізовано інтонаційну атрибутику циклу «Сім віртуозних етюдів на теми Гершвіна» Ерла УайльдаДокумент Творчість Андре Лапланта в контексті розвитку канадської фортепіанної школи(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Доценко, Ольга ВолодимирівнаМетою дослідження є виявлення механізмів синтезу національних та епохальних традицій у їх впливі на становлення й розвиток індивідуального виконавського стилю. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що дане дослідження є першим, предметом якого є музична творчість А. ЛаплантаДокумент Камерно-вокальні твори М. Мусоргського в аспекті концертмейстерської інтепретації(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Белявцева, Дарина ВолодимирівнаМета дослідження полягає у визначенні ролі піаніста-концертмейстера у камерно-вокальному ансамблі та особливостей трактування фортепіанної партії у вокальних творах М. Мусоргського. Наукова новизна полягає у тому, що у магістерському дослідженні вперше виявлена своєрідність інтерпретаційних версій камерно-вокальних творів М. Мусоргського з позиції концертмейстерської майстерностіДокумент Фортепіанний концерт в українській музиці першої половини ХХ століття: жанрово-стильовий та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Майструк, Марина МиколаївнаМета дослідження – прослідкувати еволюцію жанру українського фортепіанного концерту першої половини ХХ століття, упорядкувати всі існуючі фортепіанні концерти цього періоду у хронологічній послідовності, віднайти та проаналізувати їх виконавські інтерпретації та скласти виконавську фонотеку. Наукова новизна результатів дослідження пов’язана з тим, що українські фортепіанні концерти першої половини ХХ ст. не були в повній мірі об’єктом уваги в музичній науці, насамперед, у виконавському аспекті