Тези, доповіді
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Тези, доповіді за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 38
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми викладання курсу «Загальне та спеціалізоване фортепіано» у закладах вищої освіти мистецького спрямування(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Бевз, Марина ВолодимирівнаКурс загального та спеціалізованого фортепіано є одним з найважливіших у комплексній підготовці фахівців з музичного мистецтва. Якість освіти, якій наразі приділяється особлива увага, забезпечується у закладах вищої освіти мистецького спрямування усім комплексом дисциплін, серед яких дисципліни «Загальне фортепіано» та «Спеціалізоване фортепіано» займають особливе місце.Документ Арт-терапевтичний аспект вокально-хорового мистецтва на сучасному етапі(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Вишневецька, Анна СергіївнаЛікування музикою – музикотерапія – є одним з найперспективніших сучасних методів лікування та профілактики порушення нервової системи, аутизму, заїкання, депресії, відхилень у поведінці, психосоматичних захворювань, рухових і мовних розладів, про це і доповіла авторДокумент Базові теоретичні концепції сучасного дитячого хорового виконавства Китаю (на прикладі науково-практичного доробку Яна Хуняня)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Тан ФаньПублікація присвячена Яну Хунняню, який здійснив значний внесок у різні сфери хорового мистецтва Китаю – від дитячого хорового виконавства й музичного просвітництва - до педагогікиДокумент Виконавське акме В'ячеслава Палкіна(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Бєлік-Золотарьова, Наталія АндріївнаВ статті аналізуються чинники, що сприяли зростанню В. Палкіна як визнанного українського митцяДокумент Вистава «Лісова пісня» Львівського академічного театру імені Леся Курбаса (2012, реж. Андрій Приходько): проблеми текстів і контекстів(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Щукіна, Юлія ПетрівнаДоповідь знайомить з виставою «Лісова пісня», яку було здійснено у Львівському академічному театрі ім. Леся Курбаса до 140-річчя від дня народження Лесі Українки та сторіччя від написання драми-феєрії — у 2011 році. Для постановки запросили київського режисера Андрія ПриходькаДокумент Внесок Г. С. Сковороди в вокально-педагогічну спадщину майбутніх вокалістів(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Ткаченко, Вікторія ВолодимирівнаВидатний український просвітитель Г.С. Сковорода – неперевершений майстер відтворення найглибших людських почуттів – творчі свої кроки почав саме з вокальної любові, з пісенної лірики, з музики і був вірним їй все життя. Музика, пісня стали для Г. Сковороди одним з важливих засобів висловлення й поширення своїх філософських ідей, соціальних поглядів. Він вбачав у мистецтві не розвагу, а шлях до людського серця, до пробудження людської думкиДокумент Деякі аспекти виховання співака-актора(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Вербицька, Ірина ВолодимирівнаРозглядаються головні завдання, що стоять перед вокальними кафедрами музичних вузів в сфері професіональної підготовки співака-актора до виконавської діяльності у галузі музичного мистецтваДокумент Дитячий хор у творчості Володимира Птушкіна(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Іванова, ЮліяДоповідь присвячена В. Птушкіну, чиї твори для дитячого хору уявляють собою автономну сферу багатогранної творчості композитораДокумент Драматичні твори Лесі Українки в контексті зарубіжної літератури (на матеріалі драматичної поеми «На полі крові» та драматичного етюду «Йоганна, жінка Хусова»)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Каленіченко, Ольга Миколаївна,Розглядаються взаємні зв’язки між оповіданням Андреєва «Бен-Товіт» і драматичним етюдом Лесі Українки «Йоганна, жінка Хусова». Леся Українка, відштовхуючись від прози Андреєва, кілька разів вступає в заочний діалог — поєдинок з письменником Срібного століття, з одного боку, нагадуючи читачам про відомі твори сучасної їм світової літератури, а з іншого — демонструючи, що прочитань однієї і тієї ж неоміфологічної або біблійної ситуації може бути значно більше, ніж однаДокумент Духовна творчість Є. Марчук: традиції та новації(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Лапай, ОленаРобота присвячена духовній хоровій творчості Євгенії Сергіївни Марчук, яка є цінним внеском до загальної справи відродження української духовності та національної самосвідомості. Шлях, яким рухається поруч з іншими композиторами-новаторами Євгенія Марчук, може викликати дискусії, та процес творчого пошуку не припиняється, дозволяючи сподіватися на нові здобуткиДокумент Жанрові пріоритети хорової творчості М. Дацка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Горобець, ЄвгенПублікація знайомить з хоровою творчістю М. Дацка, кожен твір якого являє художній світ, де поєднуються неймовірна музична краса та глибина духовного світобаченняДокумент Зв'язок техніки та виконавства у співака на тлі розвитку співочих навичок(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Гребенюк, НаталіяДоповідь знайомить як «налаштовується» співочий «інструмент». Найважливішим компонентом такої «настройки» є вироблення певних внутрішніх відчуттів у процесі вокалізації. Виховання у співака стабільних внутрішніх відчуттів є виховання професіоналізму, стабільного управління процесом фонації, тобто того, що в співочому побуті називається вокальною технікоюДокумент Композиторська інтерпретація поетичних текстів у циклі І.Шамо «Десять хорів на вірші українських поетів»(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Гао ЧилінХоровий цикл «10 хорів на вірші українських поетів» І. Шамо аналізується як підсумок композиційно-змістового переосмислення віршів сучасних українських поетів, їх художнім відтворенням у хоровому звучанніДокумент Концертно-виконавська специфіка «Missa Festiva» Дж. Лівітта(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Сєроштанов, ОлександрМетою даної доповіді є визначення шляхів розвитку хорової творчості Дж. Лівітта на прикладі розгляду та вивчення духовного твору «Missa Festiva», його історії створення та місця у концертно-виконавській практиціДокумент Мобільні пристрої в практиці викладання інформаційних технологій в закладах вищої мистецької освіти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Воронцов, Сергій ОлександровичРозглянуто можливості застосування смартфонів для виконання різноманітних завдань в рамках курсу інформаційних технологій для студентів мистецьких вишів.Документ Музична і театральна історія: події, факти, коментарі(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024)Щорічні Черкашинські читання в Харківському національному університеті мистецтв імені І. П. Котляревського — це науковий захід, метою якого є консолідація сучасних досліджень музичного й театрального мистецтва. Черкашинські читання присвячені пам’яті актора-березільця, фундатора харківської школи художнього читання Романа Черкашина та вшануванню академіка Академії мистецтв України, доктора мистецтвознавства, професора Марини Черкашиної-Губаренко.Документ Напрями пошуку виконавської інтерпретації хорової обробки української народної пісні «Порізала пальчик» О. Бондаренка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Захарченко, ВікторіяРозглянуто виконавські версії Камерного хору «Київ» (художній керівник – народний артист України М. Гобдич) і Академічного хору ім. П. Майбороди (керівник та головний диригент – заслужена артистка України Ю. Ткач).Документ Огюстен Ежен Скріб – співтворець великої французької опери(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Кисельова, ТетянаРозглянуто оперні лібрето Е. Скріба, які сприяли появі й розквіту жанру великої французької опери, бо визначали її характерні ознакиДокумент Особливості роботи над постановкою хорових сцен в операх Д. Пуччіні на сцені Харківського Національного академічного театру опери та балету імені М.В. Лисенка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Чумак, Олена ЄвгенівнаВажливим для успіху постановки будь-якої оперної вистави є баланс між думкою композитора, можливістю трупи та матеріально-технічною базою театру, що і підтверджує авторка статті на прикладі опер Дж. ПуччініДокумент Особливості інтерпретування слобожанського фольклору в сучасній виконавській практиці на прикладі обробки колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» А. І. Сиротенка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Момот, КатеринаОбробка колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» А. І. Сиротенка може слугувати прикладом творчого підходу до осучаснення національного фольклору та можливості популяризації українських старовинних традицій шляхом застосування модернового композиторського письма, динамічної драматургії, сміливому поєднанню стилів та манер виконання в межах однієї композиції