Тези, доповіді
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Музична і театральна історія: події, факти, коментарі(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024)Щорічні Черкашинські читання в Харківському національному університеті мистецтв імені І. П. Котляревського — це науковий захід, метою якого є консолідація сучасних досліджень музичного й театрального мистецтва. Черкашинські читання присвячені пам’яті актора-березільця, фундатора харківської школи художнього читання Романа Черкашина та вшануванню академіка Академії мистецтв України, доктора мистецтвознавства, професора Марини Черкашиної-Губаренко.Документ Тема Півночі у творах Лесі Українки(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Тимченко, Антоніна ОлександрівнаСучасна наука має не лише розставити крапки над «і» в осягненні постаті Лесі Українки, а й віднайти, проаналізувати кожен її твір, прочитати корпус написаного нею як текст із багатьма підтекстами, таємницями й несподіванками. У цій статті розглядається два твори — поема «Одно слово» та фантазія «Полярна ніч», інтертекстуальні зв’язки між ними й поетика загадкиДокумент Драматичні твори Лесі Українки в контексті зарубіжної літератури (на матеріалі драматичної поеми «На полі крові» та драматичного етюду «Йоганна, жінка Хусова»)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Каленіченко, Ольга Миколаївна,Розглядаються взаємні зв’язки між оповіданням Андреєва «Бен-Товіт» і драматичним етюдом Лесі Українки «Йоганна, жінка Хусова». Леся Українка, відштовхуючись від прози Андреєва, кілька разів вступає в заочний діалог — поєдинок з письменником Срібного століття, з одного боку, нагадуючи читачам про відомі твори сучасної їм світової літератури, а з іншого — демонструючи, що прочитань однієї і тієї ж неоміфологічної або біблійної ситуації може бути значно більше, ніж однаДокумент Твори Лесі Українки в режисерських інтерпретаціях Володимира Кучинського(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Дорофєєва, Ольга ЮріївнаПроаналізовано сценічні інтерпретації творів Лесі Українки, які можна вважати прикладом напрочуд глибокого прочитання цієї складної драматургії. Вистави сприяли формуванню авторського театру режисера Володимира Кучинського — інтелектуального театру з використанням форми притчіДокумент Вистава «Лісова пісня» Львівського академічного театру імені Леся Курбаса (2012, реж. Андрій Приходько): проблеми текстів і контекстів(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Щукіна, Юлія ПетрівнаДоповідь знайомить з виставою «Лісова пісня», яку було здійснено у Львівському академічному театрі ім. Леся Курбаса до 140-річчя від дня народження Лесі Українки та сторіччя від написання драми-феєрії — у 2011 році. Для постановки запросили київського режисера Андрія ПриходькаДокумент Юрій Шевельов про львівські вистави 1943 р. за драмами Лесі Українки(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Партола, Яна ВікторівнаДоповідь присвячено статті Ю. Шевельова, яка є неоціненним джерелом вивчення творчості акторів, театрального процесу у Львові 1943 р. та сценічної історії драматичних творів Лесі Українки. Критичні оцінки та ствердження вченого не втратили своєї актуальності й в наш час.Документ Сценічне втілення творів Лесі Українки в першу чверть ХХ ст.(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ботунова, Галина ЯківнаЗначна частина багатовекторного творчого доробку Лесі Українки так чи так пов’язана з театром. Вона написала більше 20 п’єс, абсолютно нових за формою, змістом, тематикою, проблематикою; ряд статей, у яких викладає своє бачення розвитку літератури й театрального мистецтва. Доповідь авторки знайомить з сценічною історією п’єс Лесі УкраїнкиДокумент Особливості інтерпретування слобожанського фольклору в сучасній виконавській практиці на прикладі обробки колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» А. І. Сиротенка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Момот, КатеринаОбробка колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» А. І. Сиротенка може слугувати прикладом творчого підходу до осучаснення національного фольклору та можливості популяризації українських старовинних традицій шляхом застосування модернового композиторського письма, динамічної драматургії, сміливому поєднанню стилів та манер виконання в межах однієї композиціїДокумент Напрями пошуку виконавської інтерпретації хорової обробки української народної пісні «Порізала пальчик» О. Бондаренка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Захарченко, ВікторіяРозглянуто виконавські версії Камерного хору «Київ» (художній керівник – народний артист України М. Гобдич) і Академічного хору ім. П. Майбороди (керівник та головний диригент – заслужена артистка України Ю. Ткач).Документ Арт-терапевтичний аспект вокально-хорового мистецтва на сучасному етапі(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Вишневецька, Анна СергіївнаЛікування музикою – музикотерапія – є одним з найперспективніших сучасних методів лікування та профілактики порушення нервової системи, аутизму, заїкання, депресії, відхилень у поведінці, психосоматичних захворювань, рухових і мовних розладів, про це і доповіла авторДокумент Хор «Калина»: висока місія підтримки і популярізації української культури в Англії(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Батовська, Олена МиколаївнаАвторка заснувала в Великій Британії хор "Калина", місія і головна мета якого - популяризація та розвиток української народної пісенної культури, про хор і розповідається в публікаціїДокумент Педагогічна діяльність хормейстера в умовах дистанційного навчання: адаптація, проблеми, перспективи(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Михайлова, Наталія МиколаївнаРобота знайомить з новими формами викладання практичних дисциплін учбового циклу в умовах дистаційного навчанняДокумент Деякі аспекти виховання співака-актора(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Вербицька, Ірина ВолодимирівнаРозглядаються головні завдання, що стоять перед вокальними кафедрами музичних вузів в сфері професіональної підготовки співака-актора до виконавської діяльності у галузі музичного мистецтваДокумент Роль візуалізації в процесі формування вокальної техніки(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Михайлець, ВікторіяДоповідь розглядає, як візуалізація дозволяє підключити уяву до фізичного (м’язового) руху голосового апарату для більш точного, продуманого відпрацювання тієї чи іншої навички.Документ Зв'язок техніки та виконавства у співака на тлі розвитку співочих навичок(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Гребенюк, НаталіяДоповідь знайомить як «налаштовується» співочий «інструмент». Найважливішим компонентом такої «настройки» є вироблення певних внутрішніх відчуттів у процесі вокалізації. Виховання у співака стабільних внутрішніх відчуттів є виховання професіоналізму, стабільного управління процесом фонації, тобто того, що в співочому побуті називається вокальною технікоюДокумент Хорова творчість П. Янчака як феномен «нової простоти»(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Мигаль, СофіяДоповідь присвячено П. Янчаку – всесвітньо-визнаному польському композитору, керівнику трьох хорових колективів – лауреатів чисельних конкурсів та фестивалів, викладачу, піаністуДокумент Хорова творчість Ненсі Тельфер: виконавський аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Малишко, АнастасіяРозглянуто кілька творів Н. Тельфер, у виконанні різних хорових колективів, для характеристики індивідуального стилю композиторки та розуміння виконавських особливостей у її творахДокумент Реквієм Берната Віванкоса в контексті синтезу духовної та світської традицій(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Застава, АнастасіяДослідження творчості композитора є апріорі актуальним для музичної науки, оскільки творчий доробок митця складає сучасний пласт світового хорового виконавстваДокумент Дитячий хор у творчості Володимира Птушкіна(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Іванова, ЮліяДоповідь присвячена В. Птушкіну, чиї твори для дитячого хору уявляють собою автономну сферу багатогранної творчості композитораДокумент Харківська хорова школа у ракурсі фестивальної комунікації(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Савельєва, Ганна ВолодимирівнаДоповідь знайомить з фестивальним рухом на Харківщині, який має достатню інтенсивність як у плані організації так і у ракурсі участі за межами регіону. Харківська хорова школа має та зміцнюватиме власне місце у міжнародному мистецькому просторі