кафедра спеціального фортепіано
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд кафедра спеціального фортепіано за Ключові слова "виконавство на фортепіано"
Зараз показуємо 1 - 20 з 44
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Варіації на тему Р. Шумана: контекстуальний аналіз фортепіанних творів К. Шуман, Й. Брамса, К. Каравассиліса(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Кудєліна, Ірина ОлександрівнаОкрім творів К. Шуман та Й. Брамса, в 2008 році сучасному світові грецький майстер К. Каравассиліс — композитор, піаніст, диригент, професор Музичної академії в Оттаві (Канада), презентував свій Концертний твір для фортепіано «Pandora's Jar» (Глат Пандори) на тему Р. Шумана з фортепіанного циклу «Bunte Blätter» ор. 99. У магістерській роботі вперше досліджено історіографічний нарис життя та творчості К. Каравассиліса, охарактеризовані особливості його композиторського стилю через особисте спілкування з автором, надано перелік його фортепіанних творів, здійснено порівняльний та контекстуальний аналіз фортепіанних творів К. Шуман, Й. Брамса та К. Каравассиліса в аспекті виконавської специфіки.Документ Виконавська поетика фортепіанних інтермецо ор. 117 Й. Брамса(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Карпова, Валентина ВікторівнаВ науковій роботі систематизуються та аналізуються наявні підходи до дослідження творчості Й.Брамса; здійснено порівняльний аналіз виконавських версій фортепіанних інтермецо Й. Брамса Марк-Андре Амлена та Андраша Шифа; представлено інтерпретативний аналіз обраного твору в аспекті оригінального втілення виконавцями авторського задуму інтермецо ор.117Документ Виконавські принципи фортепіанних циклів Франсиса Пуленка ("Прогулянки", "Вічні рухи", тричастинна сюїта C-dur)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Палець, Олена СергіївнаУ магістерській роботі вперше здійснена спроба дослідження фортепіанних циклів Ф. Пуленка як єдиного стильового утворення, в комплексі питань істотних особливостей жанру, інтерпретації та методології роботи виконавця, а також в розширенні уявлень про полісемії жанру сюїти. Зазначені фортепіанні цикли вперше досліджуються з точкизору інтерпретації та методики роботи виконавця над музичним творомДокумент Виконавські принципи інтепретації фортепіанних творів Е. Х. Гріга (соната e-moll op.7 та балада g-moll op. 24)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Анісімова, Людмила МихайлівнаМета дослідження полягає у вивченні виконавських принципів інтерпретації фортепіанних творів Е. Гріга на прикладах Сонати e-moll op.7 та Балади g-moll op.24. Наукова новизна отриманих результатів полягає у дослідженні фортепіанних творів Е. Гріга в інтерпретаційному аспекті: у даному дослідженні здійснено порівняльний аналіз інтерпретації фортепіанної Сонати e-moll op. 7 та Балади g-moll op. 24 Е. Гріга видатними виконавцями – представниками різних національних виконавських шкіл, що наразі не знайшло свого відображення у сучасних наукових працяхДокумент Вокальний цикл "Любов поета" Р. Шумана в динаміці виконавських версій(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Потоцький, Станіслав ГеннадійовичВ роботі вперше прослідковано еволюцію інтерпретації Д. Фішер-Діскау з піаністами Дж. Муром, Й. Демусом, В. Горовицем вокального циклу «Любов поета» ор. 48; розглянуто виконавське втілення першої композиторської версії вокального циклу Р. Шумана «Любов поета» ор. 48; розкрито особливості інтерпретації вокально-інструментального дуету Т. Гемпсон / М. Аргеріх. Подальшого розвитку набули наукові ідеї Т. Молчанової про концертмейстерство.Документ Втілення національних традицій у фортепіанних творах китайських композиторів другої половини ХХ - початку ХХI століть(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Чжан, ЧеньцзюньБагата у змістовному та мистецькому стосунках китайська фортепіанна музика в аспекті її системних зв’язків із національними константами дотепер не ставала об'єктом застосування дослідницьких сил. Таким чином, представляється безсумнівною нагальна необхідність та актуальність праць, присвячених вивченню фортепіанної творчості китайських композиторів XX-XXI століть, виявленню та осягненню його генези, історії та комплексу взаємодій з національною культурою. Джерелознавчою основою для цього дослідження послужили видані в Китаї збірки китайського національного фольклору та фортепіанних творів; періодичні видання «Музична творчість», «Жовтий дзвін», «Вісник консерваторії ім. Сінхая», «Вісник Центральної консерваторії», «Музичне мистецтво», «Фортепіанне мистецтво»; інтерв’ю з Ван Лісаном, Діном Шаньде, Лі Інхаєм, Чжу Ванхуа, Цзян Веньє та іншими композиторами.Документ Втілення художніх ідей класицизму у фортепіанних творах крупної форми Карла Черні(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Колесник, Марія ОлегівнаУ Харківському національному університеті імені І. П. Котляревського вже декілька років поспіль проводиться конкурс «Карл Черні: більше, ніж етюди», у рамках якого, за задумом, авторок проєкту К. Підпорінової та І. Сухленко, учасники та слухацька аудиторія знайомляться з композиторською творчістю Карла Черні. Актуальність даної теми обумовлена відсутністю досліджень, присвячених творам крупної форми К. Черні та необхідністю їх впровадження у сучасну виконавську практику. Дане дослідження є першим у вітчизняному мистецтвознавстві, предметом якого є крупна форма у фортепіанній творчості К. Черні, представлена у контексті художніх ідей Класицизму.Документ Дитяча фортепіанна музика Ж. Колодуб, В. Птушкіна і О. Іванька: композиторськи та виконавськи аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Чижик, Валерія ОлександрівнаДана магістерська праця є першим досвідом комплексного розгляду дитячих фортепіанних п’єс О. Іванька, а також творів В. Птушкіна і Ж. Колодуб у контексті стилістичних напрямків дитячої фортепіанної музики (неоромантизм, модернізм, авангард). У роботі вперше розглянуто творчість композиторів О. Іванька, В. Птушкіна та вплив українського мелосу на їх творчість, а у Ж. Колодуб – вплив авангардної музичної естетики ХХ століттяДокумент Еволюція фортепіанної творчості В. Сильвестрова: жанрово-стильовий підхід(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Тимощук, Аліна АртурівнаМета дослідження — простежити еволюцію фортепіанного стилю В. Сильвестрова. Наукова новизна отриманих результатів полягає у досвіді системного підходу до вивчення фортепіанного стилю В. СильвестроваДокумент Жанр думка-шумка в західно-українській фортепіанній музиці(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Велика, Ольга ВолодимирівнаМета дослідження – виявити жанрово-стильову та виконавську специфіку жанру думка -шумка в українській фортепіанній музиці. Наукова новизна отриманих результатів даного дослідження полягає в тому, що вони представляють собою один з перших досвідів специфіки жанру думка-шумкаДокумент Жанр етюду в творчості Миколи Капустіна та Ерла Уайльда: жанрово-стильовий аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Рожкова, Марина ВолодимирівнаМета дослідження – виявлення особливостей стильових принципів використання жанру етюду в творчості М. Капустіна та Е. Уайльда. Вперше в українському музикознавстві детально розглянуто жанрово-стильові особливості циклу «Вісім концертних етюдів» М. Капустіна, проаналізовано інтонаційну атрибутику циклу «Сім віртуозних етюдів на теми Гершвіна» Ерла УайльдаДокумент Жанр фантазії у фортепіанній творчості українських композиторів: стильовий та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Слабік, Аліна ОлександрівнаМатеріалом дослідження є фантазії українських композиторів, а саме фортепіанні твори Віктора Теличка, Володимира Волонтира, Романа Меденці, Василя Цанька, Іштвана Мартона, Зігмунда Лендєла, Олександра Безбородька, Дезидорія Задори, Михайла Завадського, Федора Якименка, Володимира Борисова, Володимира Заремби та Геннадія Саська, аудіо- та відео матеріали. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше обґрунтовано композиційно-драматургічний, стильовий та інтерпретаційний аспекти жанру фантазії у творчості композиторів УкраїниДокумент Жанр фортепіанної сонати у творчості харківських композиторів кінця ХХ - початку ХХI століття(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Жученко, Анастасія СергіївнаМатеріалом дослідження слугують сонати В.Птушкіна (Соната №3, 1981 р.; Соната №1, 2021 р., друга редакція), Л.Шукайло (Соната№2 ,1984 р.; Сонатина, 2009 р.), О.Щетинського (Соната для фортепіано, 1980 р.; Соната для двох фортепіано, 1992 р.). У роботі систематизовано та простежено еволюційний розвиток фортепіанних сонат харківських композиторів періоду кінця ХХ — початку ХХІ століття, сформулювані основні виконавсько-інтерпретаційні завдання у фортепіанних сонатах В.Птушкіна, Л.Шукайло, О.ЩетинськогоДокумент Жанр фортепіанної транскрипції у творчості Ф. Ліста: виконавський аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ечкенко, Кирило ВасильовичОб’єктом дослідження є жанр транскрипції у західноєвропейській фортепіанній культурі та у творчості Ф. Ліста. У даному дослідженні транскрипції у творчості Ф. Ліста вивчаються через призму виконавських інтерпретацій, через порівняння інтерпретацій обраних творів піаністами ХХ століття та сучасними музикантами, що дає можливість простежити певні умови побутування жанру в виконавській практиці та перспективи його подальшого існуванняДокумент Жанр імпровізації у фортепіанній творчості європейських композиторів кінця ХІХ-ХХ століть(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Нищота, Єлизавета ІванівнаНа сьогодні існує ряд досліджень присвячених імпровізації як типу музикування: С. П. Давидов [13, 14], М. Резанцева [36], А. Романова [37], Б. Стецюк [41], проте імпровізаційним витокам певних жанрів композиторської музики досі мало приділено уваги. Наявність значного композиторського доробку у жанрі імпровізації та відродження інтересу доцього типу музикування й обумовлює актуальність пропонованого дослідження. В роботі вперше здійснюється аналіз базових ознак жанру фортепіанної імпровізації, зокрема розглядається імпровізація як жанр виконавської та композиторської діяльності.Документ Жанрово-стильові особливості концертних п'єс В. М. Птушкіна(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Доненко, Вікторія ВікторівнаМета дослідження – полягає у здійсненні жанрово-стильового аналізу концертного віртуозного жанру В. Птушкіна. В даній роботі вперше аналізуються виконавські прочитання концертних віртуозних п’єс В. Птушкіна і виявляються особливості їх художньої інтерпретації. Уточнюються відомості про композиційно-драматургічне рішення даних творівДокумент Звуковий образ фортепіано у ранніх творах Альбана Берга(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Шелудякова, Світлана ОлегівнаДане дослідження є першим, предметом якого є визначення параметрів звукового образу фортепіано у ранніх фортепіанних творах А. Берга з урахуванням їх композиційного задуму, еволюції музичної мови та інтерпретаційного аспекту.Документ Камерно-вокальні твори М. Мусоргського в аспекті концертмейстерської інтепретації(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Белявцева, Дарина ВолодимирівнаМета дослідження полягає у визначенні ролі піаніста-концертмейстера у камерно-вокальному ансамблі та особливостей трактування фортепіанної партії у вокальних творах М. Мусоргського. Наукова новизна полягає у тому, що у магістерському дослідженні вперше виявлена своєрідність інтерпретаційних версій камерно-вокальних творів М. Мусоргського з позиції концертмейстерської майстерностіДокумент Концертно-фортепіанний стиль М. Скорика: жанровий та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Петришин, Дмитро МиколайовичМета дослідження – виявити жанрово-стильову та виконавську специфіку концертів для фортепіано з оркестром № 1, № 2 та № 3 М. Скорика. Матеріалом дослідження є нотний текст Концертів №1, №2 та №3 для фортепіано з оркестром М. Скорика, а також виконавські версії даного твору, представлені Д. Чубак (Україна),Е. Нільсен (Данія) та Є. Ржановим (Україна)Документ Концертні жанри у фортепіанній творчості В. Птушкіна (на прикладі "24-х концертних інвенций" та "Концертного триптиху")(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Рудик, Дар’я АндріївнаМета дослідження – визначити у двох названих фортепіанних циклах риси концертності як яскравої ознаки композиторського та виконавського стилю В. Птушкіна. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що ця робота представляє собою один із перших досвідів теоретичного та виконавського аналізу «24 концертних інвенцій», а також «Концертного Триптиху» для фортепіано В. Птушкіна. Також подальшого розвитку набули питання композиторського та виконавського стилю В. Птушкіна
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »