Кафедра сольного співу та оперної підготовки

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 55
  • Документ
    Солоспів у творчості українських композиторів першої половини ХХ століття (на прикладі камерно-вокальних творів Бориса Лятошинського)
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Сяо, Цзяцюань
    Актуальність магістерського дослідження пов’язана із недостатністю вивчення камерно-вокальної музики українських композиторів першої половини ХХ-го століття, вибірковістю в підході до жанру солоспіву в контексті творчості певного композитора, зокрема Бориса Лятошинського. Матеріал дослідження – камерно-вокальні твори Бориса Лятошинського, а саме – солоспіви на вірші українських поетів: Володимира Сосюри (три романси ор.40: «Неначе сон», «В тумані сліз», «Так буде»), Максима Рильського («Колискова» ор.39), Сави Голованівського («Лелека» ор. 39), Тараса Шевченка («Єсть карії очі», 1927р.), Івана Франка («Твої очі як те море», «Чому не смієшся ніколи» ор.31). Наукова новизна отриманих результатів магістерського дослідження полягає у визначенні специфічних рис жанрового оновлення солоспівів Лятошинського, пов’язаного із оркестровою трактовкою партії фортепіано і декламаційним мелосом вокальної партії.
  • Документ
    Сценічні версії опери "Таємний шлюб" Доменіко Чімарози в контексті традицій опери-буфа
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Чжан, Чжихуань
    Незважаючи на те, що XXI століття диктує свої традиції і нововведення в жанрі опери, інтерес до особистості Доменіко Чімарози з його класичним баченням сценічного втілення «Таємного шлюбу" не зменшує зацікавленість глядачів до даного твору. Сучасні режисери у своїх сценічних версіях надають даному твору нових фарб з урахуванням композиторського задуму та ідеєю опери. В роботі здійснено короткий огляд оперної творчості Доменіко Чімарози, проаналізовано особливості сценічного втілення опери «Таємний шлюб» на основі порівняльного аналізу режисерських версій Андреа Батістіні та Стефані Ґавей.
  • Документ
    Специфіка інтерпретації образу Ксеркса з опери Г. Ф. Генделя "Ксеркс"
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) У, Геньфу
    Наукова новизна отриманих результатів полягає в інтерпретаційному підході до вивчення оперної творчості Г.Ф.Генделя, зокрема, опери «Ксеркс». Теоретичну базу дослідження склали роботи з теорії інтерпретації, проблем сценічної та вокальної реалізації оперного тексту в сучасному театрі – праці Н. Гребенюк, Ю. Ніколаєвської, В. Москаленко, Л. Шаповалової, О. Стахевича, А. Бойко, Ч. Чживея, зокрема – барокової стилістики та інтерпретації в дослідженнях Karen Brittain, Arnold Dolmetsch, Andrew V. Jones; F.-H. Neumann.
  • Документ
    Амплуа драматичного тенора в італійській опері кінця ХІХ початку ХХ століття
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ген, Юйпен
    Матеріалом дослідження виступають музичний текст (клавіри, партитури) партій Отелло з опери «Отелло» Дж. Верді , Каніо з опери «Паяци» Р. Леонкавалло, Калаф з опери «Турандот» Дж. Пуччіні; а також їх сценічні версії – інтерпретації видатних тенорів – Йозефа Кауфмана (Отелло, Каніо), Роберто Аланьї (Отелло, Каніо, Калаф), Марчелло Джордані (Каніо), Лучано Паваротті (Калаф); Розаріо Ла Спіна (Калаф). Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що в роботі вперше здійснюється порівняння сучасних виконавських інтерпретацій партії Отелло, Каніо та Калафа.
  • Документ
    Діалог ліричного і комічного в інтерпретації образу графа Альмавіви з опер Моцарта та Россіні за тригологією Бомарше
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Вань, Юньпен
    Наукова новизна зумовлена зверненням сучасного музикознавства до проявів семантики комічного і ліричного у різних історико-стильових умовах зважаючи на високу популярність вказаних опер. В дипломній роботі вперше досліджено жанрово-стильові та виконавські особливості партії графа Альмавіви в операх В.А. Моцарта і Дж. Россіні через інтерпретування концепту образ героя та виявлення модусу комічного і ліричного.
  • Документ
    Образ Мелізанди з опери Клода Дебюссі "Пеллеас і Мелізанда": виконавська стильова специфіка
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ван, Юепін
    Наукова новизна зумовлена зверненням сучасного музикознавства до проявів семантики символізму в оперній музиці К. Дебюссі, що зумовлене виявленням особливої ролі образу Мелізанди в драматургії, який через іманентне вкорінення глибинних архетипів і міфологем задіює механізми нового типу опери, а саме – ліричної драми, що містить риси естетики символізму. В творі К. Дебюссі репрезентовано новий тип жіночого персонажу шляхом реалізації принципів символічного мистецтва в музичному театрі і втілено новий тип жіночого образу. Саме через дослідження цього аспекту увиразнюється новацій не мислення митця
  • Документ
    Образ Фігаро в оперній творчості В. А. Моцарта: композиторське та виконавське прочитання
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, 2023) Бао, Юймін
    Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому що, грунтуючись на сучасному виконанні оновленного трактування образу Фігаро китайськими співаками Ляо Чан’юн та Чжан Давей, запропоновано особистісне виконавське прочитання та інтерпретація образу Фігаро.
  • Документ
    Специфіка виконавського відтворення образу Маріетти з опери Е. Корнгольда "Мертве місто"
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Рослова, Марія Олександрівна
    Мета дослідження – проаналізувати специфіку виконавського відтворення партії Маріетти з опери Е. Корнгольда «Die tote Stadt» / «Мертве місто» на прикладі 8 номерів за участю цього персонажа – аріозо, дуетів, ансамблів, сольних сцен. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що запропонований комплексний аналіз партії Маріетти з опери «Die tote Stadt» / «Мертве місто» раніше не здійснювався на теренах України
  • Документ
    Солоспіви А. Кос-Анатольського в композиторській та виконавській інтерпретаціях
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Размолодіна, Аліса Валеріївна
    Матеріал дослідження – солоспіви «Ой ти дівчино з горіха зерня», «Солов’їний романс», «Два потоки з Чорногори», «Зоряна ніч», а також відеозаписи цих творів. Наукова новизна отриманих результатів даного дослідження полягає у тому, що ця магістерська робота є одною з перших праць щодо виконавського аспекту камерно-вокальної творчості А. Кос-Анатольського в усвідомленні вокальної інтерпретації як її відповідності образному ладу солоспівів українського художника
  • Документ
    Вокальні твори А. Шенберга ор. 22: композіційний та виконавський аспекти
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Науменко, Ірина Олексіївна
    Мета роботи – виявити жанрово-стильові та інтерпретаційні особливості 4 пісень для середнього голосу ор. 22 А. Шенберга на прикладі запису виконавських версій Кетрін Він-Роджерс з Лондонським філармонічним оркестром та Катажини Отчик з ансамблем «Прометей» у аранжуванні Фелікса Грайссле. Наукова новизна результатів полягає зокрема у тому, що вперше здійснений композиційно-драматургічний і інтерпретаційно-виконавський аналіз чотирьох пісень ор. 22 А. Шенберга
  • Документ
    "Вестсайдська історія" Л. Бернстайна: від літературного першоджерела до кіномюзиклу
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Майсурадзе, Анна Тенгизівна
    Матеріалом дослідження виступають трагедія «Ромео та Джульєтта» В. Шекспіра, лібрето А. Лоренца / A. Laurents [58], партитура «Вестсайдської історії» []; сценарій Т. Кушнера / T. Kushner (2019) [34], кінострічки Р. Вайса / R. Weiss, Дж. Роббінса / J. Robbins (1961) [54]); C. Cпілберга (2021) [55]. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що з метою визначення особливостей інтерпретації мюзиклу в історичному процесі вперше пропонується аналіз «Вестсайдської історії» Л. Бернстайна в кінострічках Р. Вайса, Дж. Роббінса та С. Спілберга
  • Документ
    Вокальний цикл Г. Берліоза "Літні ночі" як предмет виконавського прочитання
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Мазур, Діана Володимирівна
    Мета дослідження – відстежити параметри виконавського прочитання вокального циклу Г. Берліоза «Літні ночі» для обґрунтування коректної інтерпретації композиторського стилю в сучасній співацькій практиці. Наукова новизна отриманих результатів – вперше робиться спроба аналізу виконавської інтерпретації вокального циклу Г. Берліоза «Літні ночі» та визначається низка властивостей, котрі необхідні виконавцям для розуміння поетичної семантики Т. Готьє в камерній музиці французького Майстра
  • Документ
    Орієнтальна спрямованість романсової лірики М. Дремлюги на вірші О. Хайяма
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Король, Тарас Сергійович
    Матеріал дослідження – романси з вокального циклу М. Дремлюги на вірші О. Хайяма: «Про серця таємниці» та «Ось знову день минув», «У книзі юності...», «Ніч», «Не згадуй про минуле» та «Моя красуня». Наукова новизна – отриманих результатів полягає в тому, що дослідження є однією з перших праць, пов'язаних з виявленням специфіки вокального прочитання романсової лірики М. Дремлюги на перекладені вірші О. Хайяма
  • Документ
    Стилізація музичного фольклору в творах В. І. Дробязгіної (на прикладі вокального цикла "Барвиста стрічка"для сопрано і фортепіано)
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Іларіонова, Анна Романівна
    Матеріалом дослідження послужили зразки вокальних творів В. Дробязгіної, зокрема вокальний цикл для сопрано та фортепіано на народні слова та вірші Т. Г. Шевченка «Барвиста стрічка» (рукопис, відео-матеріал). Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що в роботі вперше пропонується композиційний та інтерпретаційний аналіз вокального циклу «Барвиста стрічка»
  • Документ
    Українська музична драма ХХ-ХХI століття в творчості харківських композиторів
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Зоренко, Наталія Сергіївна
    Матеріалом дослідження послужив зразок оперної арії В. Золотухіна зокрема (нотний архів, аудіо-запис), клавір (нотний текст) музичної драми «Загибель ескадри» В. Губаренка та клавір і нотний запис музично-сценічного твору «Наталка Полтавка» О. Щетинського. Методологічною основою роботи є елементи загально-наукових підходів до досліджуваного явища. Наукова новизна отриманих результатів роботи полягає у тому, що в ній вперше сконцентровано увагу на українській музичній драмі ХХ-ХХІ століття в творчості харківських композиторів
  • Документ
    Камерно-вокальна творчість Миколи Стецюна: досвід системного опису
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Галій, Ганна Олександрівна
    Мета дослідження – надати системну характеристику камерно-вокальної спадщини М. Стецюна, що відображає його художнє бачення та стиль.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше запропоновано виконавський аналіз вокальних циклів М. Стецюна, який виокремлює специфіку камерно-вокальної творчості та охоплює такі позиції: особливості взаємодії слова і музики, розкриття роботи композитора над віршами
  • Документ
    Порівняльний аналіз образу Бартоло в операх Дж. Россіні та В. А. Моцарта: вокально виконавський підхід
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Безуб, Дмитро Володимирович
    Матеріалом дослідження є нотний текст опер «Севільський цирульник» Дж. Россіні та «Весілля Фігаро» В. А. Моцарта, а також текст комедій «Севільський цирульник» та «Одруження Фігаро» П’єра Бомарше. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що у даному дослідженні вперше виявлено специфіку виконавського підходу до трактування образу Бартоло у операх Дж. Россіні та В. А. Моцарта. Результати даної роботи можуть бути використані у подальших дослідженнях, присвячених оперній творчості В. А. Моцарта та Дж. Россіні, а також у межах курсів «Академічний спів», «Оперний клас», «Історія вокального виконавства»
  • Документ
    Специфіка виконання жіночих партій в операх Д. Бортнянського (на прикладі Аретеї "Алкід", Ельвіри "Сокіл", Леонори "Син-суперник")
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Баришнікова, Наталія Олегівна
    Матеріалом дослідження послужили клавіри опер “Алкід”, “Сокіл” та “Син-суперник”, а також відеозаписи постановок даних опер у версіях 2013 р. в Одеській опері, 2014 р. та 2021 р. у Львівській Опері. Також матеріалом дослідження слугував життєтворчий шлях Д. Бортнянського як композитора-виконавця та видатного педагога, а також його оперна спадщина. Практичне значення роботи полягає в можливості її застосування у подальшому вивченні оперної творчості Д. Бортнянського. Положення і висновки роботи можуть бути застосовані і використані як методичний матеріал в педагогічній роботі в класі сольного співу. Матеріали даного дослідження можуть бути корисними для виконавців, які прагнуть розширити свій репертуар, а також стати у нагоді для навчальної практики в класі сольного та концертно-камерного співу у разі звернення до оперної царини Д. Бортнянського
  • Документ
    Кіно-версії опери "Мадам Баттерфляй" Дж. Пуччіні: специфіка втілення авторського задуму
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Чеботарьова, Валентина Михайлівна
    Мета – на прикладі кіноверсії опери «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні дослідити історію взаємин оперного та кіно мистецтв. Новизна полягає в тому, що вперше історія взаємин кінематографу та опери показана крізь призму музичної інтерпретології. Проаналізовано історію взаємодії опери та кіномистецтва в опорі на тезис про те, що сьогодні це найпопулярніші види мистецтва, багато в чому подібні один до одного
  • Документ
    Сюїта - вокаліз тв. 41 № 2 М. Метнера: жанрово-стильовий та виконавський аспекти
    (ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Іваньоха, Оксана Михайлівна
    Мета дослідження - виявити специфіку композиторської та виконавської інтепретації Сюїти - вокалізу тв. 41 № 2 М. Метнера. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що спеціального дослідження, в якому б розкривалася специфіка жанрово-композиційних та виконавських параметрів Сюїти - вокалізу тв. 41 No 1 М. Метнера здійснено не було