Кафедра сольного співу та оперної підготовки

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 67
  • Документ
    Оперна творчість Леонардо Вінчі у сучасній виконавській практиці
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Вей, Цзінцзін
    Аналітичний матеріал дослідження склали нотний текст і лібрето опери Леонардо Вінчі «Артаксеркс», відео-запис вистави Національного оперного театру Нансі 2012 року, а також виконавські традиції оперних шкіл Італії XVII-XVIII століть, зафіксовані у численних теоретичних, інструктивних та поетичних трактатах, музично-поетичних творах епохи й розвинуті сучасниками дослідниками і музикантами-практиками у галузі історично поінформованого виконавства. У магістерській доповнено аналітичні спостереження музикознавців та музикантів-практиків щодо вокального мистецтва італійського Бароко та сучасних принципів вокально-сценічного втілення барокової опери, проаналізовано із застосуванням елементів методу стильової реконструкції оперу Л. Вінчі-П.Метастазіо «Артаксеркс» та музично-сценічне втілення твору як цілісний культурний текст.
  • Документ
    Неаполітанська пісня: жанровий та виконавський феномен (на прикладі творчості Ернесто де Куртіса)
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Шень, Шаньдун
    Матеріал дослідження: зразки жанру неаполітанської пісні у виконанні провідних співаків ХХ – початку ХХІ століття, а саме твори Ернесто де Куртіса «Torna a Surriento», «Senza Nisciuno», «en: Non ti scordar di me», , «Voce ’e notte». «Tu ca nun chiagne», «Mandulinata», «Duorme Carmé'», «Ti voglio tanto bene». Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що неаполітанська пісня вперше досліджується у системі академічного мистецтвознавства як жанровий та виконавський феномен на матеріалі творчості неаполітанського композитора Ернесто де Куртіса.
  • Документ
    Жанр арієти в творчості італійських композиторів ХІХ ст. в аспекті виконавської інтерпретації
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Шен, Ї
    Матеріалом дослідження є нотні тексти арієт італійських композиторів (Дж.Россіні, Г. Доніцетті, С. Меркаданте, М. Малібран, І. Кольбран), арієти В.Белліні, зокрема арієта «Ma rendi pur condento» в інтерпретації Чечілії Бартолі та Джоан Сазерленд, цикл «Сім арієт» у виконанні Лучано Паваротті, Хосе Каррераса, Анни Моффо (лірико-колоратурне сопрано), Клодін Леду(мецо-сопрано), версії окремих арієт у виконанні Ч. Бартолі та Л. Паваротті. основою для подальшого викладу стали фундаментальні дослідження Крістофера Хедінгтона [31] з історії опери; Дж.Купмана [35], який торкається питань еволюції не тільки жанру опери, але й вдається до більш детальних описів еволюції голосу; статті зі словнику Гроува [33; 39], де міститься огляд італійської опери XVII-XXст; монографії О. Стахевича [15–17; 19], які представляють багатоаспектний підхід до проблематики історії становлення стилю бельканто, його розвитку в італійському і в цілому західноєвропейському мистецтві XIX століття; дослідження М. ЧеркашиноїГубаренко [21–22], яка вдається до цілісної характеристики італійського музичного театру (й зокрема – музичний театр В. Белліні та Г. Доніцетті представлено як самостійне явище італійської оперної історії).
  • Документ
    Образ Туріду з опери "Сільська честь" П. Масканьї: досвід виконавського аналізу
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Чжан, Цзунчао
    .Дослідження присвячено одній з найбільш популярних опер періоду веризму – «Сільської честі» Петро Масканьї, яка на сьогодні доволі часто ставиться в світі. Матеріал дослідження – партитура опери П. Масканьї «Сільська честь», постановки опери різних років із виконавцями партії Туріду: Б.Джільї (1940), Маріо дель Монако (1954), Ф.Кореллі (запис 1963), Дж. Чеккелє (1963), Нікола Сімон Муньяні/Nicola Simone Mugnaini (запис 2013 року, о.Сицилія), Р.Аланья (2009), ді Стефано, Yonghoon Lee, Мурата Карахана (запис 2021); виконання Маріо Ортіка/Mario Ortica –у кіноверсії 1968 р.; Пласідо Домінго – у кіноверсії 1982 р. (режисер – Франко Дзіфіреллі), також – виконавські версії окремих номерів та сцен Роландо Вілазона, Лучано Паваротті, Йонаса Кауфманна, Дай Юцяна.
  • Документ
    Образ Сервілії з опери В. А. Моцарта "Милосердя Тіта": досвід виконавського аналізу
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Чжан, Тянь
    Матеріал дослідження: партія Сервілії з опери Моцарта «Милосердя Тіта» у виконанні відомих співачок сучасності Люсі Кроу, Луції Попп, Барбари Бонней, Регули Мулеман, Кірі те Канава, Катерини Каспер, Ельжбети Шмиткої, Кетлін Бетл. Магістерська робота висвітлює характеристика образу графа Альмавіва з опери В. А. Моцарта «Весілля Фігаро» у виконавському аспекті.
  • Документ
    Специфіка виконання партій маркіза ді Поза (баритон) та короля Філіпа (бас) в опері Дж. Верді "Дон Карлос" бас-баритоном
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Чен, Шо
    Наукову новизну роботи визначено ракурсом трактування партії маркіза Родріго ді Поза, у якому традиційно, і цілком обґрунтовано, підкреслювався героїчний характер, воля політичного діяча, тоді як спеціально не виділявся спокутно-жертовний сенс позиції, яка повинна врівноважити альтернативні устремління Короля Філіпа та Інфанта Дон Карлоса. Практичну цінність роботи визначено потребою виконавчої діяльності вокалістів, покликаних відгукуватися безпосередньо на ідеїобрази, народжені колективним суб’єктом Великого історичного розуму.
  • Документ
    Українська народна пісня у камерно-вокальній творчості С. Людкевича: жанрова-стильова та виконавська специфіка
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Цзян, Цілінь
    Матеріал дослідження: обробки народних пісень Людкевича, зокрема, «Ой, співаночки мої», «Ой, продала дівчинонька серце», «Залітай, залітай» у різних виконавських версіях. Вперше надано характеристику жанрово-стильової специфіки української народної пісні у творчості Людкевича крізь призму виконавської інтерпретації.
  • Документ
    Жіночі образи музичного театру В. А. Моцарта (на прикладі Деспіни з опери «Così fan tutte»)
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Цзян, Лу
    Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що опера В. А. Моцарта «Так чинять усі» та драматургічна лінія одного з головних персонажів твору розглядається в інтерпретаційному аспекті. Окрім того в роботі узагальнені та доповнені аналітичні розвідки з проблем музичної драматургії оперних творів В. А. Моцарта.
  • Документ
    Камерно-вокальні твори Лі Інхая та Ло Чжунчжуна в аспекті виконавської проблематики
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Тань, Кунбо
    У роботі вперше камерно-вокальні твори Лі Інхая та Ло Чжунчжуна на тексти сучасних та стародавніх китайських поетів розглядаються з позицій виконавської проблематики, підпорядкованої практичним завданням реалізації композиторського задуму, проаналізовані виконавські проблеми, пов’язані з взаємодією мелодії та поетичного тексту, прийомами співу, диханням, характеристикою образного змісту пісень, ансамблевою взаємодіє з фортепіанною партією.
  • Документ
    Вокальна творчість Роберта Шумана: виконавський аспект
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Тан, Цзіньюй
    Матеріалом роботи є виконавські версії пісень та циклів Шумана німецьких (Фішер-Діскау, Е. Шварцкопф), британських (Ян Бостридж), американських (Луїз Маршалл) співаків, виконання циклу «Мірти» Ніною Дорліак зі Святославом Ріхтером, виконавська версія «7 пісень на вірші Єлизавети Кульман» Тетяною Вєркіною (Україна). Наукова новизна отриманих результатів пов’язана з досвідом виконавського аналізу пісенної творчості Р. Шумана у жанрово-стильовому та інтерпретаційному аспекті з погляду наслідування національної виконавської школи.
  • Документ
    Мелос вокальних творів В. Бріттена як основа виконавської інтерпретації
    (Харьківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Мей, Цайхан
    Зміст магістерської роботи обумовив звертання до фундаментальних напрямів сучасної музикології та гуманітаристики. Автор спирався на історіографічний, історико-типологічний, структурнофункціональний, жанрово-стильовий та інтерпретологічний методи дослідження феномену вокального мистецтва як об’єкту виконавської інтерпретації (в широкому контексті) та вокального циклу геніального представника музичної культури Англії Б. Бріттена (зокрема). У магістерській роботі викладено перший досвід у вітчизняному музикознавстві самостійного цілісного аналізу «Сонету Мікеладжело» Б. Бріттена в аспекті виконавської проблематики.
  • Документ
    Втілення образу Мімі в опері "Богема" Дж. Пуччіні
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Лю, Їн
    Матеріал дослідження – опера «Богема» Дж. Пуччіні (клавір, аудіо- та відео- записи виконання опери, у яких партію Мімі виконують Т. Стратас (Метрополітен-опера, 1981, реж. Ф. Дзеффіреллі), М. Френі (фільм-опера, 1965, реж. Ф. Дзеффіреллі), Ш. Баркер (Sydney Opera House, 1993, реж. М. Баз Лурманн). У дослідженні вперше систематизуються та аналізуються наявні підходи до дослідження оперної творчості Дж. Пуччіні.
  • Документ
    Солоспів у творчості українських композиторів першої половини ХХ століття (на прикладі камерно-вокальних творів Бориса Лятошинського)
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Сяо, Цзяцюань
    Актуальність магістерського дослідження пов’язана із недостатністю вивчення камерно-вокальної музики українських композиторів першої половини ХХ-го століття, вибірковістю в підході до жанру солоспіву в контексті творчості певного композитора, зокрема Бориса Лятошинського. Матеріал дослідження – камерно-вокальні твори Бориса Лятошинського, а саме – солоспіви на вірші українських поетів: Володимира Сосюри (три романси ор.40: «Неначе сон», «В тумані сліз», «Так буде»), Максима Рильського («Колискова» ор.39), Сави Голованівського («Лелека» ор. 39), Тараса Шевченка («Єсть карії очі», 1927р.), Івана Франка («Твої очі як те море», «Чому не смієшся ніколи» ор.31). Наукова новизна отриманих результатів магістерського дослідження полягає у визначенні специфічних рис жанрового оновлення солоспівів Лятошинського, пов’язаного із оркестровою трактовкою партії фортепіано і декламаційним мелосом вокальної партії.
  • Документ
    Сценічні версії опери "Таємний шлюб" Доменіко Чімарози в контексті традицій опери-буфа
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Чжан, Чжихуань
    Незважаючи на те, що XXI століття диктує свої традиції і нововведення в жанрі опери, інтерес до особистості Доменіко Чімарози з його класичним баченням сценічного втілення «Таємного шлюбу" не зменшує зацікавленість глядачів до даного твору. Сучасні режисери у своїх сценічних версіях надають даному твору нових фарб з урахуванням композиторського задуму та ідеєю опери. В роботі здійснено короткий огляд оперної творчості Доменіко Чімарози, проаналізовано особливості сценічного втілення опери «Таємний шлюб» на основі порівняльного аналізу режисерських версій Андреа Батістіні та Стефані Ґавей.
  • Документ
    Специфіка інтерпретації образу Ксеркса з опери Г. Ф. Генделя "Ксеркс"
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) У, Геньфу
    Наукова новизна отриманих результатів полягає в інтерпретаційному підході до вивчення оперної творчості Г.Ф.Генделя, зокрема, опери «Ксеркс». Теоретичну базу дослідження склали роботи з теорії інтерпретації, проблем сценічної та вокальної реалізації оперного тексту в сучасному театрі – праці Н. Гребенюк, Ю. Ніколаєвської, В. Москаленко, Л. Шаповалової, О. Стахевича, А. Бойко, Ч. Чживея, зокрема – барокової стилістики та інтерпретації в дослідженнях Karen Brittain, Arnold Dolmetsch, Andrew V. Jones; F.-H. Neumann.
  • Документ
    Амплуа драматичного тенора в італійській опері кінця ХІХ початку ХХ століття (на прикладі творів Дж. Верді, Р. Леонкавалло, Дж. Пуччіні)
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ген, Юйпен
    Матеріалом дослідження виступають музичний текст (клавіри, партитури) партій Отелло з опери «Отелло» Дж. Верді , Каніо з опери «Паяци» Р. Леонкавалло, Калаф з опери «Турандот» Дж. Пуччіні; а також їх сценічні версії – інтерпретації видатних тенорів – Йозефа Кауфмана (Отелло, Каніо), Роберто Аланьї (Отелло, Каніо, Калаф), Марчелло Джордані (Каніо), Лучано Паваротті (Калаф); Розаріо Ла Спіна (Калаф). Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що в роботі вперше здійснюється порівняння сучасних виконавських інтерпретацій партії Отелло, Каніо та Калафа.
  • Документ
    Діалог ліричного і комічного в інтерпретації образу графа Альмавіви з опер Моцарта та Россіні за тригологією Бомарше
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Вань, Юньпен
    Наукова новизна зумовлена зверненням сучасного музикознавства до проявів семантики комічного і ліричного у різних історико-стильових умовах зважаючи на високу популярність вказаних опер. В дипломній роботі вперше досліджено жанрово-стильові та виконавські особливості партії графа Альмавіви в операх В.А. Моцарта і Дж. Россіні через інтерпретування концепту образ героя та виявлення модусу комічного і ліричного.
  • Документ
    Образ Мелізанди з опери Клода Дебюссі "Пеллеас і Мелізанда": виконавська стильова специфіка
    (Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ван, Юепін
    Наукова новизна зумовлена зверненням сучасного музикознавства до проявів семантики символізму в оперній музиці К. Дебюссі, що зумовлене виявленням особливої ролі образу Мелізанди в драматургії, який через іманентне вкорінення глибинних архетипів і міфологем задіює механізми нового типу опери, а саме – ліричної драми, що містить риси естетики символізму. В творі К. Дебюссі репрезентовано новий тип жіночого персонажу шляхом реалізації принципів символічного мистецтва в музичному театрі і втілено новий тип жіночого образу. Саме через дослідження цього аспекту увиразнюється новацій не мислення митця
  • Документ
    Образ Фігаро в оперній творчості В. А. Моцарта: композиторське та виконавське прочитання
    (Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, 2023) Бао, Юймін
    Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому що, грунтуючись на сучасному виконанні оновленного трактування образу Фігаро китайськими співаками Ляо Чан’юн та Чжан Давей, запропоновано особистісне виконавське прочитання та інтерпретація образу Фігаро.