Кафедра композиції та інструментування
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Композиторська техніка К. Дебюссі. Сучасні техніки композиції(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2023) Савченко, Ганна СергіївнаМетодичні рекомендації для проведення самостійної роботи з дисципліни «Сучасні техніки композиції» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 025 «Музичне мистецтво» покликані допомогти здобувачам освіти у вивченні теми «Композиторська техніка К. Дебюссі». У них викладені теоретичні положення теми, питання для самоконтролю, завдання для самостійної роботи за темою та рекомендовані наукові джерела.Документ Тема космосу в оркестрово-хорових творах Кш. Пендерецького та В. Мужчиля(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Конохова, Тетяна ОлексiiвнаМатерiалом дослiдження слугували кантата «Kosmogonia» Кш. Пендерецького та космогонiя-перфоманс для мiшаного хору з ударними «Чорний квадрат» В. Мужчиля як зразки iнтерпретацiї космiчної теми в творчостi композиторiв новiтнього часу. В магістерскій роботі надано iсторioграфiчний екскурс з приводу вiдтворення космiчноi теми в системi гуманiтарного знання; розкрито специфiку iнтерпретацiї космiчної теми в музичному мисленнi рiзних епох; систематизовано свiтогляднi критерiї класифiкацiї космiчної теми в музицi; окреслено спорiдненнiсть понятть «космiзм» i «симфонiзм»; виявлено стильовi етапи вiдтворення музичної космогонiї в музицi Новiтнього часу; запропоновано аналiтичнi етюди двох зразкiв iнтерпретацiї теми космосу в творах Кш. Пендерецького та В. МужчиляДокумент Принципи оркестрового стилю С. П. Турнєєва(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Богатирьов, Володимир ОлександровичВ магістерській роботі вперше в українському музикознавстві виявлено і систематизовано принципи оркестрового стилю С. Турнєєва на прикладі симфонічної картини «Награвання», Подвійного концерту для гобоя та фагота з оркестром, симфонічних фресок «Тарас Бульба»; надано комплексний аналіз симфонічної картини «Награвання», Подвійного концерту для гобоя та фагота з оркестром та симфонічних фресок «Тарас Бульба» у зв'язку із особливостями оркестровки; систематизовано принципи композиторського мислення, узагальнено риси стилю, виявлено особливості музичної мови С. Турнєєва; узагальнено естетичні принципи оркестровки С. Турнєєва, в результаті аналізу творів виявлені і класифіковані типи оркестрової фактуриДокумент Семантика тембрів струнно смичкових інструментів у творах українських композиторів(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Юрко, Христина СергіївнаМета дослідження – обґрунтувати семантичну концепцію тембру в системі композиторського стилю на прикладі творів сучасних українських композиторів. Наукова новизна результатів полягає в тому, що вперше у вітчизняному музикознавстві проаналізовано твори «Ранкові молитви» В. Птушкіна, "Lamentoso» С. Турнєєва, Концерт для контрабаса та струнних та «Варіації відкритого простору» для двох скрипок та струнного оркестру З. Алмаші в аспекті обґрунтування семантичної концепції тембру як складової системи композиторського стилюДокумент Перша симфонія В. Золотухіна та концерт-симфонія В. Птушкіна у контексті жанрової традиції(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Поляков, Павло ЮрійовичМета дослідження – проаналізувати обрані твори в аспекті засобів оновлення жанрового канону симфонії в українському музичному мистецтві останньої третини ХХ-початку ХХІ ст. Наукова новизна даної роботи полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві здійснено компаративний аналіз Першої симфонії В. Золотухіна і В. М. ПтушкінаДокумент Риси симфонічного мислення у струнних квартетах Б. Лятошинського(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Золотухін, Євген ВікторовичМета дослідження – через аналіз камерної творчісті Б. Лятошинського, а саме – його Першого (1915) та Четвертого (1943) струнних квартетів виявити принципи симфонічного мислення композитора у системі його мовлення. В запропонованій роботі здійснюється спроба виявлення рис симфонічного мислення у камерній музиці Б. Лятошинського, а саме – його чотирьох струнних квартетів, написанних у різний період творчості (ранній, середній, середній-пізній)Документ Еволюція композиторської техніки в творах фінських композиторів ХХ ст. (на прикладі жанру сольного концерту)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Завєруха, Анастасія МиколаївнаМета дослідження – виявити стійкі (константні) принципи композиторської техніки фінських композиторів ХХ ст. і прослідкувати еволюційні зміни в композиторській техніці, детерміновані культурно-історичними і стильовими змінами. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві здійснено аналіз композиторської техніки фінських композиторів на прикладі сольних інструментальних концертів в контексті розвитку музичного мистецтва ХХ ст. Подальшої розробки набули теоретичні аспекти дослідження техніки композиції музики ХХ ст. на основі аналізу відповідних наукових джерелДокумент Творчість композиторів Запоріжжя в контексті українського музичного мистецтва початку ХХІ століття(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Палачова, Катерина ВолодимирівнаМета дослідження — надати комплексну характеристику творчого доробку запорізьких композиторів початку ХХІ століття в аспекті традицій та новацій української композиторської школи. Вперше у вітчизняній науці про музику систематизовано наявні наукові джерела, присвячені діяльності представників професійного композиторського осередку Запорізького регіону за період з кінця ХХ – початку ХХІ столітьДокумент Жанрово-стильові параметри камерно-інструментальних сонат в пізній творчості Ф. Пуленка(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Козиряцький, Михайло СергійовичМета дослідження – доповнити уявлення про жанрово-стильові параметри, музичну семантику і драматургію трьох останніх камерно- інструментальних сонат Ф. Пуленка. В пропонованому дослідженні вперше уточнюється характер взаємодії різних жанрових моделей та стилістичних пластів в трьох пізніх сонатах Ф. Пуленка і характер синтезу рис раннього і пізнього періодів його творчості в названих опусах