KhNUAR

KhNUAR - Kharkiv National University of Arts Repository

Вітаємо!

Ласкаво просимо до Електронного архіву Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського!

Репозитарій (KhNUAR ) наповнюється науковими та навчально-методичними матеріалами, роботами здобувачів вищої освіти (за умови наявності рецензії наукового керівника) та іншими документами, створеними співробітниками університету.

Розміщуйте свої публікації та відкриті освітні ресурси (OER) у репозитарії KhNUAR, сприяйте підвищенню рейтингу університету.

Ознайомтесь з положенням про репозитарій

Photo by @inspiredimages
 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Зараз показуємо 1 - 5 з 5

Нові надходження

Документ
Трактування образу І. Мазепи в операх ХІХ – ХХІ століть: аксіологічний аспект
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ду Лін
Концепція дослідження зумовила необхідність систематизації наукових джерел з таких напрямків музичної науки: історії та культури України, історії музики та оперного мистецтва, аксіології культури, теорії музичного жанра та стилю, інтерпретології. Окремий корпус використаних джерел складають наукові роботи, присвячені І. Мазепі (зокрема, грунтовні монографії О. Ковалевської, Х. Пеленської й чисельні різножанрові публікації С. Павленка). У дисертації вперше в музикознавстві: представлено історію сценічного буття оперного твору як низку трансформацій, обумовлених змінами ціннісних настанов суспільства; надано характеристику музичної творчості французької композиторки М. Гранваль як важливої складової художньої культури Франції ХІХ ст.; проаналізовано оперу «Мазепа» М. Гранваль крізь призму ціннісних настанов ХІХ століття та сучасності; визначено ціннісні засади та медіа-стратегії постановки ХНАТОБу опери «Мазепа» П. І. Чайковського 2017 року.
Документ
Жіночі образи в операх Г. Генделя: сучасний досвід прочитання традиції
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Юань Сінь; Yuan Xin
Мета дослідження – виявити принципи виконання жіночих партій в операх Г.Ф. Генделя у варіантах традиції, які склались на сучасному етапі музичного мистецтва, в аспекті інтерпретації усталених ґендерних типів. Наукова новизна отриманих результатів полягає у застосуванні інтерпретологічного підходу до вивчення опер Г.Ф.Генделя і пов’язана з розробкою низки визначень, порівняльним аналізом композиторської та виконавської інтерпретацій жіночих партій в операх Г.Ф. Генделя, аналізом явища травесті в сучасному оперному театрі та розробці інтерпретативногендерного типу аналізу, який в аспекті дослідження барокової музики призвів до відкриттів історико-типологічного та аналітичного характеру.
Документ
Національні традиції як складова сучасного вокального мистецтва
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Ван Сіге; Wang Sige
Мета дослідження – визначити явище національної традиції в контексті сучасного вокального мистецтва на основі характеристики його проявів в умовах різних національних музичних культур. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що у музикознавстві вперше обґрунтовано розуміння національних традицій як складової сучасного вокального виконавства. Така концепція містить як теоретичний (музикознавчий), так і практичний композиторський, виконавський) виміри, що надає відповідні перспективи. Один з шляхів – на основі систематизації існуючого масиву наукових праць за обраною тематикою окреслити шляхи музикознавчого дослідження національної вокальної традиції.
Документ
Композиторська та виконавська творчість для кларнета ХХ–ХХІ століття: синхроністичний підхід
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Петрик, Владислав Ігорович; Petryk, Vladyslav Ihorovych
Мета дослідження – репрезентувати творчість для кларнета у творчій практиці ХХ-ХХІ ст. як відкриту систему композиторсько-виконавської взаємодії, специфіку якої серед інших інструментальних типів музикування уособлює якість звучання – кларнетизм. Методологія базується на синхроністичному підході, розробка якого закладена у проблематику дисертації. Це означає актуалізацію вивчення розвитку явища кларнетизма в певний момент історії європейської культури. Історико-стильовий зріз та існування композитора-виконавця на одній вісі часу є важливою передумовою такого підходу, дозволяючи усвідомити складові композиторсько-виконавської взаємодії.
Документ
Парні жіночі образи та їх художнє втілення в оперній драматургії ХІХ ст.
(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2023) Пей Юнтін; Pei Yong Ting
У дисертації наведено результати теоретичного узагальнення специфіки втілення жіночих образів в оперному мистецтві ХІХ ст. в аспекті образної парності. Головним факторам актуальності постає потреба відкрити й дослідити характер взаємодії парних жіночих образів в опері, що сприяє більш цілісному осягненню їх семантики, драматургічного задуму, а також розумінню значення контрастів та паралелей між ними на рівні музичної мови. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що у дисертації вперше в українському музикознавстві запропоновано новий погляд на інтерпретацію жіночих образів оперного мистецтва в аспекті парного зіставлення; досліджено взаємодію парних жіночих образів як музикознавчу проблему; виокремлено семантичні елементи музичної мови та драматургію жіночих образів в аспекті парності на прикладі опер ХІХ ст.