Чен КеChen Ke2025-01-152025-01-152024Чен Ке. Виконавська оперологія: методологія, термінологія, аналіз : дис. ... д-ра філософії : спец.: 025 - Музичне мистецтво / Чен Ке. - Харків, 2024. - 219 с.https://repo.num.kharkiv.ua/handle/num/932Дисертацію націлено на розробку теоретичного обґрунтування виконавської оперології як наукового напряму у структурі музикознавства і аналітичне репрезентування його дослідницьких можливостей на основі твивчення вокально-тембрової драматургії «Отелло» Дж. Верді –А. Бойто. Запропоновано методологічну систему (історичний, системний, типологічний, інтерпретологічний, порівняльний, структурно-функціональний, термінологічний, інтонаційний, виконавсько-оперологічний, імагологічний методи дослідження), застосування котрої сприятиме розвиткові виконавської оперології; узагальнено зміст категорії тембр-амплуа, надані дефініції категорій тембр-характер і тембр-образ, в основу котрих покладено взаємодії драматичного театру і опери.The thesis aims to develop a theoretical justification of performing opera as a scientific field within the structure of musicology and to present its research capabilities analytically on the basis of the study of the vocal and timbre drama Otello by G. Verdi – A. Boito. The article proposes a methodological system (historical, systemic, typological, interpretative, comparative, structural and functional, terminological, performing-operatic, and imagological research methods), the application of which will contribute to the development of performing opera; generalises the content of the timbre-role category, and provides definitions of the timbre-character and timbre-image categories, which are based on the interaction of drama and opera.ukвиконавська оперологіякультурологізоване музикознавствовокальне виконавствоperforming Operologyculturally based musicologyvocal performanceВиконавська оперологія: методологія, термінологія, аналізPerforming Operology: Methodology, Terminology, AnalysisDissertation