Чередниченко, Ольга Вікторівна2024-01-102024-01-102023Фортепіанні етюди ор. 15 С. Борткевича в аспекті педагогічних завдань : методичні рекомендації з навчальної дисципліни «Спеціальний інструмент» для самостійної роботи здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 025 «Музичне мистецтво» спеціалізації «Фортепіано, орган» / Харків. нац. ун-т мистецтв. Харків, 2023. 24 с.https://repo.num.kharkiv.ua/handle/num/747Запропоновані методичні рекомендації спрямовані на розширення досвіду сучасних здобувачів у царині фортепіанного етюду. Незважаючи на те, що багато зразків цього жанру міцно посіли своє місце у навчальному процесі, сучасна ситуація демонструє його затребуваність як у композиторській, так і виконавській практиці. З цих позицій ХХ століття, відзначене оновленням музичної мови, використовує усталені піаністичні прийоми в умовах новітніх технік письма, нового підходу до розуміння часопростору, переосмислення традиційних понять ладотональної музики. Співіснування в музичній культурі минулого століття різновекторних тенденцій дозволяє обрати ті зразки етюдного жанру, які відповідають або можливості виявити свою майстерність, або вирішити певні завдання на шляху вдосконалення професійних навичок. Ще одним поштовхом для написання методичних рекомендацій стало бажання ввести в коло знань здобувачів деякі наукові відомості, які не здобули ще поширення, та більш детально познайомити зі здобутком С. Борткевича в сфері фортепіанної музики.ukетюди для фортепвановиконавство на фортепіаноФортепіанні етюди ор. 15 С. Борткевича в аспекті педагогічних завданьMethodical instructions