Підручники. Посібники. Навчальні посібники...
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники. Посібники. Навчальні посібники... за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Benvenuto all’opera italiana(Харків ФОП Панов А. М., 2019) Боровенська, Тетяна ОлексіївнаДаний навчальний посібник сприяє розвитку та вдосконаленню вмінь усного мовлення італійською мовою у сфері музичного мистецтва, формуванню граматичних вмінь, а також сприяє розширенню знань про музичну культуру Італії, видатних представників музики та їх творів. Посібник призначений для студентів та аспірантів вищих навчальних закладів культури і мистецтв України а також усіх, хто цікавиться італійською мовою та італійською музичною культуроюДокумент Music pedagogy and psychology of the higher school(AP LAMBERT AcadLemic Publishing, 2022) Smyrnova, Tetiana AnatoliivnaThe educational guide from the standpoint of modern methodology reveals the theoretical foundations of music of pedagogy and psychology of the higher school, the laws, principles, methods, forms and content of the higher education of a musician were investigated, the specifics of foreign higher musical education were highlighted, the issue of the psychological basis of training a musician in institutions of higher education of the artistic direction was considered. For teachers and students of music higher education institutionsДокумент Джазова імпровізація на саксофоні(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2011) Чуріков, Віктор Васильович«Джазова імпровізація на саксофоні» є систематизований навчально-методичний посібник, за допомогою якого виконавці-саксофоністи удосконалять свої навички в царині оволодінні ладо-гармонічними засобами, для використання їх у побудовах своїх імпровізаційних соло. Перша частина навчального посібника містить мажорні та мінорні гами у всіх тональностях, тонічні тризвуки, домінантові та зменшені септакорди та їх обернення. Далі запропоновано по десять базисних вправ для іонійського, дорійського та міксолідійського ладів. Всі нотні приклади містять аплікатурні позначення. Вивчення першої частини навчального посібника розраховано на З семестри.Документ Дитяча хорова література(Харків ФОП Панов А. М., 2021) Дніпровська, Наталя Георгїівна; Александрова, Оксана ОлександрівнаПосібник присвячений творчості видатних композиторів, твори яких стали вагомим внеском у жанр дитячої хорової музики. До видання ввійшли також навчально - методичні рекомендації, словник музичних термінів, практичні завдання, словник інтерпретатора музики, нотні приклади. Посібник розрахований на здобувачів освіти, викладачів, педагогічних працівників освітніх закладів, музичних шкіл, шкіл мистецтв та естетичного виховання; керівників дитячих хорів, вокальних ансамблів та музичних керівників закладів дошкільної освіти; слухачів академії післядипломної освітиДокумент Завдання з поліфонії: Строгий стиль. Вільний стиль (фуга)(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2015) Беліченко, Наталія МиколаївнаМетою пропонованого практичного посібника з поліфонії є забезпечення однієї з провідних навчальних дисциплін фахової вищої музичної освіти тим необхідним у повсякденній роботі систематичним матеріалом, який має значно полегшити навчальний процес: завданнями для самостійної роботи, детальними тестовими питаннями для перевірки та самоперевірки знань студентів, творчими письмовими вправами та різноманітними завданнями з поліфонічного аналізу. Призначається студентам музичних вишів.Документ Зарубіжна музична література(2020) Александрова, Оксана Олександрівна; Цимбал, О. М.Навчальний посібник укладено відповідно до програми з дисципліни «Зарубіжна музична література» з метою вдосконалення фахової підготовки майбутніх викладачів музичного мистецтва зі спеціальності Середня освіта (Музичне мистецтво). Посібник містить відомості про творчість видатних зарубіжних композиторів, XVII – початку ХІХ ст., аналіз музичних творів (музичної мови, форми, жанрових особливостей), питання щодо контролю знань, завдання для самостійної роботи студентів. Він охоплює навчальний матеріал, передбачений чинними навчальними програмами для ЗЗСО. Рекомендованим матеріалом можуть послуговуватися викладачі та студенти педагогічних закладів вищої освіти, учителі музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти.Документ Зарубіжна музична література. Ч. 2. Музичне мистецтво ХІХ століття(2021) Александрова, Оксана Олександрівна; Цимбал, О. М.Друга частина є продовженням посібника «Зарубіжна музична література Ч. І». Посібник містить відомості про творчість видатних зарубіжних композиторів ХІХ ст., аналіз музичних творів (образного змісту, жанрових особливостей, музичної мови), питання щодо контролю знань, завдання для самостійної роботи здобувачів освіти. Робота охоплює навчальний матеріал, передбачений чинними навчальними програмами для вищих навчальних закладів. Рекомендованим матеріалом можуть послуговуватися викладачі та студенти педагогічних закладів вищої освіти, учителі музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти.Документ Методика викладання спеціальних дисциплін(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2020) Савельєва, Ганна СергіївнаНавчальне видання є стислим викладом лекційною курсу «Методика викладання спеціальних дисциплін», що викладається на 4 курсі бакалаврату спеціальності «Хорове диригування». Конспект лекцій розкриває зміст навчальної програми з дисципліни та спирається на Робочий навчальний план підготовки молодшою спеціаліста на основі базової загальної середньої освіти, спеціальність 025 «Музичне мистецтво», спеціальність «Хорове диригування», галузь знань 02 «Культура і мистецтво». За основу побудування змісту дисциплін у передвищих фахових музичних навчальних закладах запропоновано навчальні програми, створені викладачами ПЦК «Хорове диригування» Харківського музичного училища ім. Б. М. Лятошинського, де студенти кафедри хорового диригування ХНУМ ім. Б, М. Котляревського отримують педагогічну практику.Документ Методика роботи з хором(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2020) Савельєва, Ганна СергіївнаНавчальне видання є викладом лекційного курсу «Методика роботи з хором», що викладається на 2 курсі бакалаврату спецільності «Хорове диригування». Курс «Методика роботи з хором» має на меті сприяти творчому втіленню сучасних методичних проблем хорового виконавства, формуванню навичок узагальнення виконавського досвіду та пошуку різноманітних шляхів вирішення виконавських завдань. Як предмет, який синтезує в собі знання з дисциплін професійного циклу, лекційний курс потребує загальної ерудованості, творчого мислення студента.Документ Методика роботи з хором(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2020) Савельєва, Ганна СергіївнаНавчальне видання є викладом лекційного курсу «Методика роботи з хором», що викладається на 2 курсі бакалаврату спеціальності «Хорове диригування». Курс «Методика роботи з хором» має на меті сприяти творчому втіленню сучасних методичних проблем хорового виконавства, формуванню навичок узагальнення виконавського досвіду та пошуку різноманітних шляхів вирішення виконавських завдань. Як предмет, що синтезує в собі знання з дисциплін професійного циклу, лекційний курс потребує загальної ерудованості, творчого мислення студента.Документ Музична педагогіка і психологія вищої школи(Харків Лідер, 2021) Смирнова, Тетяна АнатоліївнаНавчальний посібник «Музична педагогіка і психологія вищої школи» розроблено для студентів зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» освітнього рівня магістр. У навчальному посібнику з позицій сучасної методології розкриваються теоретичні засади музичної педагогіки і психології вищої школи, досліджено закономірності, принципи, методи, форми і зміст вищої освіти музиканта, висвітлено специфіку зарубіжної вищої музичної освіти, розглянуто питання психологічних засад підготовки музиканта у закладах вищої освіти мистецького спрямування, зокрема психологію викладача і студента, психологічні особливості підготовки студентів до концертно-виконавської діяльності, засоби діагностування музикальності, особистісних і професійно важливих якостей студентівДокумент Навчальний посібник для самостійної роботи студентів ХНУМ ім. І.П. Котляревського з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням»(ФОП Панов А. М., 2019) Лаптінова, Юлія ІванівнаНавчальний посібник призначений для формування мовленнєвої компетенції в аудіюванні. Рекомендується для самостійної роботи студентів музичних спеціальностей денної, заочної та дистанційної форм навчання вищих навчальних закладів. Посібник містить фахові тексти та їх аудіозаписи. Активне сприйняття автентичних діалогів носіїв англійської мови сприятиме розвитку та вдосконаленню аудитивних навичок та умінь сприймати-розуміти професійно-орієнтоване мовлення в ситуаціях іншомовного спілкування фахівців-музикантів. Запропоновано граматичний довідник та одномовний словникДокумент Навчальний посібник для самостійної роботи студентів ХНУМ ім. І.П. Котляревського з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» (театральне відділення)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Лаптінова, Юлія ІванівнаНавчальний посібник призначений для формування мовленнєвої компетенції в аудіюванні. Рекомендується для самостійної роботи студентів музичних спеціальностей денної, заочної та дистанційної форм навчання вищих навчальних закладів. Посібник містить фахові тексти та їх аудіозаписи. Активне сприйняття автентичних діалогів носіїв англійської мови сприятиме розвитку та вдосконаленню аудитивних навичок та умінь сприймати-розуміти професійно-орієнтоване мовлення в ситуаціях іншомовного спілкування фахівців музикантів. Запропоновано граматичний довідник та одномовний словникДокумент Навчальний посібник з італійської мови для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня. Ч. 1(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2024) Боровенська, Тетяна ОлексіївнаВивчення італійської мови є неодмінним складником академічного вокального мистецтва. Даний навчальний посібник має за мету сформувати іншомовну комунікативну компетентність у сфері професійного спілкування в усній і письмовій формах, що забезпечить можливість опанування новітньою фаховою інформацією.Документ Навчально-методичний посібник з італійської мови для студентів І-ІІ курсів(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Боровенська, Тетяна ОлексіївнаДаний навчальний посібник має за мету розвити та вдосконалити вміння усного та писемного мовлення італійською мовою. У посібнику подається основний граматичний та лексичний матеріал, необхідний на початковому рівні оволодіння італійською мовою. Посібник призначений для студентів спеціальності «Академічний спів» та всіх осіб, які вивчають італійську мовуДокумент Наукові проблеми сучасного фортепіанного виконавства(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Чернявська, Маріанна Станіславівна; Тимофеєва, Кіра ВалеріївнаНавчально-методичний посібник призначений для студентів, які вивчають курс «Наукові проблеми сучасного фортепіанного виконавства». Видання включає виклад основного змісту навчальної дисципліни, перелік необхідної для вивчення дисципліни наукової та науково-методичної літератури, завдань до різних видів навчальної діяльності студентів та рекомендацій щодо її здійсненняДокумент Нетрадіційні прийоми гри в акустичній структурі інструментального звукоутворення (струнно-смичкова група), смичкова техніка| і(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2017) Мужчіль, Віктор СтепановичНавчальний посібник представляє, на прикладі струнно-смичкової групи, один з провідних напрямків звукотворчості XX століття в його русі до сонорності: «неакадемічні» способи гри па академічних інструментах. Визначення «акустична структура «інструментального звукоутворення» покликане відобразити ракурс дослідження нового музичного звуку, конкретизуючи його (ракурс) у визначенні аналізу трьох діючих компонентів звукового джерела: збудник/артикулятор - вібратор - резонатор. Оскільки розгляду нетрадіційних прийомів гри з позиції мобільності 3-х елементної структури інструментального звукоутворення в сучасних дослідженнях практично не присвячено, у навчальному посібнику значне місце приділено теоретичному обгрунтуванню даного феномена, і насамперед тенденції гіперболізації, диференціації і трансгресії. Музичний посібник має унікальне практичне значення як перший в Україні довідник (хрестоматія) в якому представлена на основі акустичної структури інструментального звукоутворення, система нетрадиційних прийомів гри в музиці XX століття (струнно-смичкової групи). Навчальний посібник може використовуватися у навчальних курсах композиції, інструментознавства, інструментування, музично-теоретичних дисциплін, які присвячені розгляду проблем сучасного музичного мистецтва, музичної акустики, сучасної нотної графіки, а також у виконавській практиці на струнно-смичкових інструментах як в середніх, так і у вищих навчальних закладах.Документ Оперно-хорова творчість В. С. Губаренка(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2018) Белік-Золотарьова, Наталія АндрiївнаОперно-хоровий спадок українських композиторів в 1945 - 1970-х роках характеризується різноманіттям тематики, жанровими мікстами, синтезом традицій і новаторства в створенні сучасного оперного твору. Найбільш цікаві рішення в оперному жанрі вдаються тим авторам, які володіють драматургічним чуттям, здатні за наявності яскраво відчутної тенденції до індивідуалізації жанру відчувати глибинний зв'язок з існуючими його різновидами. Сміливі драматургічні рішення знаходить у своїх творах Віталій Сергійович Губаренко (13.06.1934-05.05.2000). Однак новаторство композитора в жоднім разі не заперечує традицій оперного мистецтва, а випливає з їх глибокого осмислення й розуміння тенденцій їх розвиткуДокумент Основи імпровізації в блюзі для саксофону альта та тенора(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2023) Чуріков, Віктор ВасильовичНавчальний курс дисципліни "Спеціальний інструмент" спрямовано на розвиток навичок формування мелодичних фраз в імпровізаційному процесі у межах блюзового жанру. Хрестоматія є професійно-орієнтовним збірником вправ та блюзів для бакалаврівДокумент Педагогічна творчість. Практикум для студентів(Харків Федорко, 2020) Лобанов, Анатолій ПетровичНавчально-методичний посібник «Педагогічна творчість» розрахований для підготовки студентів до теоретичних, практичних та семінарських занять з дисципліни «Майстерність актора». Він включає коло питань з теорії та практики театральної справи, основаної на педагогічній та артистичній діяльності автора, спонукає до серйозного вивчення професії, розширює горизонти знань про театр, вчить моральним чинникам життя у творчому колективі, умінню аналізувати свою роботу та творчість колег. До книги увійшли статті, та виступи на вітчизняних мистецьких конкурсах та фестивалях, державних іспитах, поздоровлення колег і учнів, біографічні спогади, робочі програми курсу «Майстерність актора», іконографічні матеріали.