Кафедра сольного співу та оперної підготовки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра сольного співу та оперної підготовки за Ключові слова "вокальне виконавство"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуалізація мистецтва контртенора в музичній культурі сучасності(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Запорожан, Дмитро ВіталійовичМета дослідження – довести актуалізацію виконавського мистецтва контртенора у культурі сучасності. Практичний інтерес представляє розділ загальних особливостей у роботі над вокальним твором доби бароко. Приділяється увага барочним особливостям ритму, темпу, мелодичних відтінків. Можна дійти віисновку, що основний, найбільш актуальний репертуар для контртенорів – бароковий. Проте композитори ХХ–XXI століть працюють над створенням і нового репертуару, що буде демонструвати затребуваність голосу в рамках сучасної стилістикиДокумент Борис Тищенко "Три пісні на вірші Марини Цвєтаєвої": досвід виконавської інтерпретації(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Лядова, АлінаМета роботи полягає у тому, щоб проаналізувати вокальний цикл Б. Тищенка та виявити особливості виконавської інтерпретації. В роботі вперше вокальний цикл розглядається в аспекті традицій пісенного жанру, що сприяє найбільшому зв’язку поезії й музики. Також розглядаються особливості вокальної циклічної форми, де єдність пісень створюється не тільки загальною ідейно-смисловою спрямованістю, але і структурно, спираючись на принципи формоутворенняДокумент "Вестсайдська історія" Л. Бернстайна: від літературного першоджерела до кіномюзиклу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Майсурадзе, Анна ТенгизівнаМатеріалом дослідження виступають трагедія «Ромео та Джульєтта» В. Шекспіра, лібрето А. Лоренца / A. Laurents [58], партитура «Вестсайдської історії» []; сценарій Т. Кушнера / T. Kushner (2019) [34], кінострічки Р. Вайса / R. Weiss, Дж. Роббінса / J. Robbins (1961) [54]); C. Cпілберга (2021) [55]. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що з метою визначення особливостей інтерпретації мюзиклу в історичному процесі вперше пропонується аналіз «Вестсайдської історії» Л. Бернстайна в кінострічках Р. Вайса, Дж. Роббінса та С. СпілбергаДокумент Виконавсько-стильові традиції у творчості Г. Свиридова (на прикладі тенорових партій)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Коноров, Олексій ОлексійовичМета дослідження – виявити виконавські труднощі, проблеми та традиції втілення в контексті тенорового репертуару на прикладі маленької кантати «Деревянная Русь» (1964) Г. Свиридова. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що магістерська робота є однією з перших спроб комплексного дослідження художнього світу Г. Свиридова крізь призму професійного формування співака, зокрема, тенорового репертуару, з урахуванням виконавських труднощів і традиційДокумент Вокальна сюїта на слова Мікеланджело Буонаротті Д. Шостаковича: порівняльна характеристика інтепретаційних версій(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2022) Момот, Михайло ВолодимировичМета дослідження – на ґрунті порівняльного аналізу двох виконавських версій Є. Нестеренка та Д. Хворостовського виявити специфіку їх прочитання Вокальної сюїти Д. Шостаковича на слова Мікеланджело Буонаротті. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що в роботі вперше пропонується порівняльний аналіз виконавських версій (Є. Нестеренка та Д. Хворостовького) Вокальної сюїти на слова Мікєланджела Буонаротті Д. Д. ШостаковичаДокумент Вокальна творчість Роберта Шумана: виконавський аспект(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Тан, ЦзіньюйМатеріалом роботи є виконавські версії пісень та циклів Шумана німецьких (Фішер-Діскау, Е. Шварцкопф), британських (Ян Бостридж), американських (Луїз Маршалл) співаків, виконання циклу «Мірти» Ніною Дорліак зі Святославом Ріхтером, виконавська версія «7 пісень на вірші Єлизавети Кульман» Тетяною Вєркіною (Україна). Наукова новизна отриманих результатів пов’язана з досвідом виконавського аналізу пісенної творчості Р. Шумана у жанрово-стильовому та інтерпретаційному аспекті з погляду наслідування національної виконавської школи.Документ Вокальний цикл Г. Берліоза "Літні ночі" як предмет виконавського прочитання(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Мазур, Діана ВолодимирівнаМета дослідження – відстежити параметри виконавського прочитання вокального циклу Г. Берліоза «Літні ночі» для обґрунтування коректної інтерпретації композиторського стилю в сучасній співацькій практиці. Наукова новизна отриманих результатів – вперше робиться спроба аналізу виконавської інтерпретації вокального циклу Г. Берліоза «Літні ночі» та визначається низка властивостей, котрі необхідні виконавцям для розуміння поетичної семантики Т. Готьє в камерній музиці французького МайстраДокумент Вокальний цикл з "Пісень Хіросіми" І. Карабиця: діалог культур сходу і заходу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Шаповалова, Тетяна СергіївнаМета – виявити жанрово-стильові домінанти вокального циклу «З пісень Хіросіми» І.Карабиця в аспекті діалогу культур Сходу і Заходу. Наукова новизна отриманних результатів дослідження полягає в подальшому вивченні камерно-вокальної творчості І. Карабиця в науковому аспекті, недостатньо розробленому в вітчизняному музикознавстві. У даній магістерській роботі вперше досліджено жанрово- стильові домінанти вокального циклу «З пісень Хіросіми» І.КарабицяДокумент Вокальні відчуття та їх роль у камерній та оперній практиці співака (порівняльний аналіз)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Синяговський, БогданМетою роботи є розгляд усіх відчуттів співака, які мають відношення до його професійної музичної діяльності, як камерної так і оперної і в зв’язку з цим, особливості виконавської інтерпретації.Документ Вокальні твори А. Шенберга ор. 22: композіційний та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Науменко, Ірина ОлексіївнаМета роботи – виявити жанрово-стильові та інтерпретаційні особливості 4 пісень для середнього голосу ор. 22 А. Шенберга на прикладі запису виконавських версій Кетрін Він-Роджерс з Лондонським філармонічним оркестром та Катажини Отчик з ансамблем «Прометей» у аранжуванні Фелікса Грайссле. Наукова новизна результатів полягає зокрема у тому, що вперше здійснений композиційно-драматургічний і інтерпретаційно-виконавський аналіз чотирьох пісень ор. 22 А. ШенбергаДокумент Жанр арієти в творчості італійських композиторів ХІХ ст. в аспекті виконавської інтерпретації(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Шен, ЇМатеріалом дослідження є нотні тексти арієт італійських композиторів (Дж.Россіні, Г. Доніцетті, С. Меркаданте, М. Малібран, І. Кольбран), арієти В.Белліні, зокрема арієта «Ma rendi pur condento» в інтерпретації Чечілії Бартолі та Джоан Сазерленд, цикл «Сім арієт» у виконанні Лучано Паваротті, Хосе Каррераса, Анни Моффо (лірико-колоратурне сопрано), Клодін Леду(мецо-сопрано), версії окремих арієт у виконанні Ч. Бартолі та Л. Паваротті. основою для подальшого викладу стали фундаментальні дослідження Крістофера Хедінгтона [31] з історії опери; Дж.Купмана [35], який торкається питань еволюції не тільки жанру опери, але й вдається до більш детальних описів еволюції голосу; статті зі словнику Гроува [33; 39], де міститься огляд італійської опери XVII-XXст; монографії О. Стахевича [15–17; 19], які представляють багатоаспектний підхід до проблематики історії становлення стилю бельканто, його розвитку в італійському і в цілому західноєвропейському мистецтві XIX століття; дослідження М. ЧеркашиноїГубаренко [21–22], яка вдається до цілісної характеристики італійського музичного театру (й зокрема – музичний театр В. Белліні та Г. Доніцетті представлено як самостійне явище італійської оперної історії).Документ Камерно-вокальна творчість Миколи Стецюна: досвід системного опису(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2023) Галій, Ганна ОлександрівнаМета дослідження – надати системну характеристику камерно-вокальної спадщини М. Стецюна, що відображає його художнє бачення та стиль.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше запропоновано виконавський аналіз вокальних циклів М. Стецюна, який виокремлює специфіку камерно-вокальної творчості та охоплює такі позиції: особливості взаємодії слова і музики, розкриття роботи композитора над віршамиДокумент Камерно-вокальні твори Лі Інхая та Ло Чжунчжуна в аспекті виконавської проблематики(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Тань, КунбоУ роботі вперше камерно-вокальні твори Лі Інхая та Ло Чжунчжуна на тексти сучасних та стародавніх китайських поетів розглядаються з позицій виконавської проблематики, підпорядкованої практичним завданням реалізації композиторського задуму, проаналізовані виконавські проблеми, пов’язані з взаємодією мелодії та поетичного тексту, прийомами співу, диханням, характеристикою образного змісту пісень, ансамблевою взаємодіє з фортепіанною партією.Документ Кіно-версії опери "Мадам Баттерфляй" Дж. Пуччіні: специфіка втілення авторського задуму(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Чеботарьова, Валентина МихайлівнаМета – на прикладі кіноверсії опери «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні дослідити історію взаємин оперного та кіно мистецтв. Новизна полягає в тому, що вперше історія взаємин кінематографу та опери показана крізь призму музичної інтерпретології. Проаналізовано історію взаємодії опери та кіномистецтва в опорі на тезис про те, що сьогодні це найпопулярніші види мистецтва, багато в чому подібні один до одногоДокумент Мелос вокальних творів В. Бріттена як основа виконавської інтерпретації(Харьківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Мей, ЦайханЗміст магістерської роботи обумовив звертання до фундаментальних напрямів сучасної музикології та гуманітаристики. Автор спирався на історіографічний, історико-типологічний, структурнофункціональний, жанрово-стильовий та інтерпретологічний методи дослідження феномену вокального мистецтва як об’єкту виконавської інтерпретації (в широкому контексті) та вокального циклу геніального представника музичної культури Англії Б. Бріттена (зокрема). У магістерській роботі викладено перший досвід у вітчизняному музикознавстві самостійного цілісного аналізу «Сонету Мікеладжело» Б. Бріттена в аспекті виконавської проблематики.Документ Метаморфози образу Лізи: від пушкінської повісті "Пікова дама" до опери П. Чайковського та кінострічки П. Лунгіна(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Аксьонова, Наталія КонстянтинівнаМета дослідження полягає у виявленні метаморфоз образу Лізи від літературного першоджерела до кінострічки П. Лунгіна. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що в роботі вперше пропонуються детальний аналіз образу Лізи в сучасному кінематографі, здійснюється інтерпретація образу пушкінської повісті з точки зору психічних розладів та орієнтирів сучасної позитивної психології.Документ Неаполітанська пісня: жанровий та виконавський феномен (на прикладі творчості Ернесто де Куртіса)(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Шень, ШаньдунМатеріал дослідження: зразки жанру неаполітанської пісні у виконанні провідних співаків ХХ – початку ХХІ століття, а саме твори Ернесто де Куртіса «Torna a Surriento», «Senza Nisciuno», «en: Non ti scordar di me», , «Voce ’e notte». «Tu ca nun chiagne», «Mandulinata», «Duorme Carmé'», «Ti voglio tanto bene». Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що неаполітанська пісня вперше досліджується у системі академічного мистецтвознавства як жанровий та виконавський феномен на матеріалі творчості неаполітанського композитора Ернесто де Куртіса.Документ Образ Зібеля в опері "Фауст" Ш. Гуно у виконавській практиці останньої чверті ХХ - початку ХХІ ст.(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Алієва, Ельнара РахимівнаМета дослідження – розгляд музично-виконавських версій партії Зібеля в оперній практиці останньої чверті ХХ - початку ХХІ ст. Наукова новизна полягає в подальшому вивченні оперної спадщини Ш. Гуно в науковому аспекті, недостатньо розробленому в вітчизняному музикознавстві. У даній магістерській роботі вперше досліджено персонаж Зібеля в опері «Фауст» Ш. Гуно у музично-виконавському аспектіДокумент Образ Сервілії з опери В. А. Моцарта "Милосердя Тіта": досвід виконавського аналізу(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Чжан, ТяньМатеріал дослідження: партія Сервілії з опери Моцарта «Милосердя Тіта» у виконанні відомих співачок сучасності Люсі Кроу, Луції Попп, Барбари Бонней, Регули Мулеман, Кірі те Канава, Катерини Каспер, Ельжбети Шмиткої, Кетлін Бетл. Магістерська робота висвітлює характеристика образу графа Альмавіва з опери В. А. Моцарта «Весілля Фігаро» у виконавському аспекті.Документ Образ Туріду з опери "Сільська честь" П. Масканьї: досвід виконавського аналізу(Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, 2022) Чжан, Цзунчао.Дослідження присвячено одній з найбільш популярних опер періоду веризму – «Сільської честі» Петро Масканьї, яка на сьогодні доволі часто ставиться в світі. Матеріал дослідження – партитура опери П. Масканьї «Сільська честь», постановки опери різних років із виконавцями партії Туріду: Б.Джільї (1940), Маріо дель Монако (1954), Ф.Кореллі (запис 1963), Дж. Чеккелє (1963), Нікола Сімон Муньяні/Nicola Simone Mugnaini (запис 2013 року, о.Сицилія), Р.Аланья (2009), ді Стефано, Yonghoon Lee, Мурата Карахана (запис 2021); виконання Маріо Ортіка/Mario Ortica –у кіноверсії 1968 р.; Пласідо Домінго – у кіноверсії 1982 р. (режисер – Франко Дзіфіреллі), також – виконавські версії окремих номерів та сцен Роландо Вілазона, Лучано Паваротті, Йонаса Кауфманна, Дай Юцяна.