Кафедра оркестрових струнних інструментів
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра оркестрових струнних інструментів за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 45
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Виконавська інтерпретація скрипкових фантазій Г. Ф. Телемана в контексті HIP(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Холодкова, Олена СергіївнаМета дослідження – виявити виконавську специфіку фантазії Г. Ф. Телемана в аспекті історично інформованого виконавства. У даній роботі вперше проаналізовано дослідження зарубіжних музикознавців, які написані англійською мовою і на сьогодні не є перекладеніДокумент Альтова соната в творчості Пауля Гіндеміта, Богуслава Мартіну і Ребекки Кларк: жанрово-стильова специфіка та інтерпретаційні підходи(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Скворонська, Анастасія ГригорівнаМета дослідження – розкрити жанрово-стильові особливості та інтерпретологічні підходи до прочитання сонати для альта і фортепіано в європейській музиці першої половини ХХ сторіччя. Вперше в українському виконавському музикознавстві здійснено аналіз сонат для альта і фортепіано Б. Мартину, Р. Кларк, а також А. Бакса. Європейське альтове мистецтво першої половини ХХ ст. висвітлено як системний історичний об’єкт, що єднає в собі виконавське середовище, композиторський доробок у сфері альтової музики, засади альтової освіти, реалії нотного видавництва тощоДокумент Скрипкова соната Е. В. Корнгольда: досвід системного аналізу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Капустинська, ЮліяМета дослідження: введення творчої постаті Еріха Корнгольда в українське мистецтвознавство, розгляд феномену особистості композитора та його ранньої діяльності, аналіз скрипкової сонати G-dur. Результати даного дослідження представляють собою один з перших досвідів аналізу скрипкової творчості Е.В.КорнгольдаДокумент Скрипкові концерти Ф. Гласса: композіційний та виконавський аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Миронова, Катерина ОлексіївнаМета дослідження полягає у виявленні характерних композиційних рис у скрипкових концертах Ф. Ґласса та визначенні загальних особливостей їх виконавської інтерпретації. У роботі запропоновано одну з перших у вітчизняному музикознавстві спроб аналізу Першого та Другого скрипкових концертів Ф. Ґласса в аспекті взаємозв’язку класичної репетитивності із традиційними формами та виконавськими традиціями інструментального концертуДокумент Твори М. Регера для скрипки соло композиційно-стилістичний та інтепретаційний аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Березовська, Надія ОлександрівнаМета дослідження – виявлення жанрово-стилістичних та композиційно-драматургічних параметрів опусів М. Регера для скрипки соло, а також – виконавських завдань та специфіки інтерпретації цих творів. В роботі запропонований один з перших досвідів докладного цілісного аналізу жанрово-стильових, композиційно-драматургічних та виконавських особливостей творів М. Регера для скрипки соло. Вперше піднімається питання особливостей інтерпретації цієї музики сучасними виконавцямиДокумент Образ скрипки у концертних та камерних творах А. Дворжака(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Колеснік, Олександра ІгорівнаМета дослідження полягає в виявленні загального та індивідуального у трактуванні А. Дворжаком образа скрипки. В роботі вперше системно досліджено трактовку образу скрипки в інструментальній творчості А. Доржака у композиторському та виконавському аспектахДокумент Відтворення "образу" інструменту в сонаті для арфи соло Ф. Дізі(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Андрусенко, Ірина ОлегівнаМета дослідження – виявити особливості арфового стилю в його втіленні Ф.Дізі. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вона є першим досвідом розгляду Сонати Ф.Дізі як класичного зразку відтворення данного жанру в арфовому мистецтвіДокумент Концерт для віолончелі з оркестром e-moll Е. Елгара op. 85: досвід виконавського аналізу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Альохіна, Анастасія ІгорівнаОб’єктом дослідження є авторський стиль композитора на прикладі концерту для віолончелі з оркестром Е. Елгара. Наукова новизна роботи складається з того, что в ній вперше детально досліджується Концерт для віолончелі з оркестром e-moll Е. Елгара, деякі його біографічні данні, пов’язані безпосередньо с історією написання концерту, а також його співпраці з музикантами-виконавцямиДокумент Харківська скрипкова школа у контексті розвитку музичної культури ХХ - ХХІ століть (регіональний аспект)(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Калиниченко, Ярослав ОлеговичМета дослідження – охарактеризувати передумови становлення та визначити особливості харківської скрипкової школи у контексті музичної культури міста у ХХ – ХХІ століттях. У ході дослідження процесу академізації виконавського скрипкового мистецтва та становлення регіональної скрипкової школи у Харкові в другій половині ХІХ – початку XX століття у кваліфікаційній роботі проаналізовані концерти композиторів Харкова – Д. Клебанова та В. Борисова та їх виконання представниками харківської скрипкової школи А. Лещинським та І. ШаповаловимДокумент Сюїта для контрабасу solo в музичному мистецтві кінця ХХ - ХХІ століть(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Цьолка, Віктор ВасильовичМета дослідження – виявити специфіку жанру сюїти для контрабасу solo у у музичному мистецтві XX–XXI століть. Наукова новизна даного дослідження полягає в тому, що вперше у вітчизняній музикознавчої літературі здійснено огляд сучасних сюїт для контрабасу solo, а також здійснено структурно- композиційний та виконавський аналіз Сюїти у старовинному стилі для контрабасу solo Х. Фріби та Сюїти для контрабасу solo «Після прочитання казки Л. Керрола “Аліса у країні Чудес”» О. МуравйоваДокумент Скрипкова творчість Ральфа Воан-Вильямса в контексті стильових пошуків англійських композиторів першої половини ХХ століття(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Кондратенко, Костянтин АнатолійовичМета дослідження – виявити жанрово-стильову специфіку скрипкової творчості Р. Воан-Вільямса у контексті англійського музичного мистецтва першої половини XX століття. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що в даній роботі вперше у вітчизняному музикознавстві сфокусовано увагу на скрипковій творчості Р. Воан-Вільямса, здійснено структурно-композиційний та жанрово-стильовий аналіз ряду його скрипкових творів та узагальнено виконавську специфіку скрипкових творів композитораДокумент Принципи темброво-композиційного перевтілення балетної музики І. Стравінського в його авторських версіях для скрипки та фортепіано(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2020) Проценко, Єлизавета ВолодимирівнаМета дослідження – розкрити виконавську, композиційну та темброву специфіку «Італійської сюїти» для скрипки і фортепіано (транскрипції музики до балету «Пульчінелла»), а також «Дивертисменту» для скрипки і фортепіано (транскрипції музики до балету «Поцілунок феї») в порівнянні із оригінальними партитурами балетів І. Стравінського та виявити шляхи переробки власної музики від балетних опусів до камерних скрипково-фортепіанних версійДокумент Ансамблеве письмо в струнних квартетах Бели Бартока(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Левченко, Петро СергійовичВ роботі досліджено і систематизовано принципи ансамблевого письма в струнних квартетах Б. Бартока; запропонована дефініція поняття «квартетне письмо»; досліджено еволюцію ансамблевого письма в струнних квартетах від доби класицизму до кінця ХІХ ст. на матеріалі обраних творів Й. Гайдна, В. Моцарта, Л. ван Бетховена, Ф. Мендельсона, Й. Брамса та П. Чайковського. Подальшого розвитку набули наукові положення щодо ансамблевого письма, специфіки жанру струнного квартету, особливостей рішення жанру квартету з точки зору ансамблевої взаємодії в творчості композиторів ХVІІІ і ХІХ ст.Документ П'ятдесят етюдів для контрабаса solo Г. Оканя: виконавський та жанрово-стилістичний аспекти(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ніколенко, Андрій МиколайовичМета дослідження – виявити жанрово-стильову та виконавську специфіку П’ятдесяти етюдів для контрабаса solo Г. Оканя. Здійснено огляд наукових джерел, присвячених контрабасовому виконавству; виявлено вплив сучасної української контрабасової школи на формування вітчизняної моделі жанру етюду для контрабаса solo; розкрито специфіку формування жанру етюду для контрабаса soloДокумент Авторський голос у камерно-інструментальній творчості Альфреда Шнітке(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Григоренко, Ірина ОлегівнаУ дослідженні вперше систематизуються та аналізуються наявні підходи до дослідження камерно-інструментальної творчості А. Шнітке; виявлено авторський голос як персоналізацію образа автора у «Прелюдія пам’яті Д. Шостаковича», «Присвячення Паганіні», «MozArt», «Moz-Art a la Haydn»; запропоновано визначення авторського голосу в музичному творі, спираючись на досвід композиційно-драматургічного та стильового аналізу камерно-інструментальних творів А. ШніткеДокумент Концертні твори для скрипки з оркестром Е. Лало: специфіка вітворення інонаціонального впливу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Пасічник, Анастасія ІгорівнаМета дослідження – виявити особливості відтворення інонаціонального стилю в музиці французького композитора Едуарда Лало на прикладі Іспанської симфонії, Норвезької фантазії та Російського концерту. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає у виявленні особливостей відтворення іспанського, норвезького та російського стилів в творах великої форми французького композитора Едуарда ЛалоДокумент Музика шуму у творчості Джона Кейджа на прикладі «Living room music»(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Агєєнкова, Аліна ОлексіївнаУ магістерській роботі розглядаються партитура «Living room music», виконавські прочитання та композиційні особливості твору, порівняльний аналіз виконавських версій «Living room music» ударно мовними квартетами: удосконаленим ударним ансамблем ORCAM/Secciónpercusión ORCAM enconfinamiento та міжмистецьким колективом Чаутауки/Chautauqua Inter-Arts Collective. Дослідження є одним із перших досвідів аналізу «Living room music» у виконавському аспектіДокумент Скрипковий концерт Дж. Адамса: жанрово-стильовий аспект(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Восканян, Регіна СергіївнаМета дослідження полягає у виявленні композиційних особливостей, специфіки трактовки жанру та шляхів взаємодії із традицією у Скрипковому концерті Дж. Адамса. У роботі запропоновано одну з перших у вітчизняному музикознавстві спроб аналізу Концерту для скрипки з оркестром Дж. Адамса в аспекті взаємозв’язку класичної традиції жанру та форми XX століттяДокумент Харківська альтова школа у контексті світових мистецьких процесів ХХ-ХХІ ст.(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Сафіна, Надія АлмазівнаВ роботі вперше представлено системний опис альтової школи Харкова; залучено до наукового обігу архівні аудіо записи видатних представників харківської альтової школи (солістів, ансамблів, камерного оркестру)Документ Порівняльний аналіз виконавських версій концертів для скрипки з оркестром С. Прокоф'єва(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2021) Ільяшенко, Ольга ПавлівнаВ даній роботі розглянуто виконання Першого та Другого концертів для скрипки з оркестром С. Прокоф’єва у інтерпретації Давида Ойстраха, Іцхака Перельмана, Хіларі Хан та Ліанідоса Кавакоса, так як ці скрипалі сьогодні є найбільш відомими в музичному світі, а їх трактування Концертів для скрипки з оркестром С. Прокоф’єва стали вже взірцевими для багатьох молодих виконавців. Аналіз та порівняння інтерпретацій дасть змогу визначити спільні та відмінні риси, виявити особливості, які вирізняють принципи виконання ХХ та ХХІ століття
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »