Навчально-методичні видання
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Навчально-методичні видання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 164
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ФОРТЕПІАННІ ЕТЮДИ В. КОСЕНКА(Київ Музична Україна, 1970) Вахраньов, Юлій ФедоровичВидання присвячене фортепіанним етюдам В. Косенка, які мають велике значення для педагогічного та концертного репертуару. Ю. Ф. Вахраньов в 1975- 1980 роках - зав. каф. спец. фортепіано Харківського інституту мистецтвДокумент Методика навчання гри на музичних інструментах у системі підготовки вчителя музики(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 1997) Чуріков, Віктор ВасильовичДокумент Співак і мова культура співу мовою оригіналу: теорія та практика(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2002) Мадишева, Таїсія ПетрівнаНавчальний посібник розрахований на використання у курсі „Культура мови у співі”, у класах сольного співу та концертно-камерного співу, а також всюди, де гостро стоїть проблема співу різними мовами (українською, російською, німецькою, англійською, італійською). Видання може бути корисним усім, хто бажає навчитися співати іноземними мовами. Посібник містить порівняльну методику співу іноземними мовами, методичні поради щодо засвоєння у співі окремих мов і практичні вправи для засвоєння та втілення конкретних навичок до навчального процесу.Викладені у посібнику теоретичні положення та практичні поради допоможуть у розв’язанні проблем науково-методичного забезпечення навчального процесу відповідно до сучасних вимог світового виконавського мистецтва.Документ Ґлен Ґульд і його виконавське світовідчуття(Харків Факт, 2003) Сирятський, Віктор ОлексійовичУ роботі визначається місце Ґ. Ґульда в піаністичній культурі другої половини XX століття, аналізуються оригінальність його творчого мислення, виконавські новації. Докладно висвітлюються також інтерпретаторські методи митця, його внесок у сучасний піанізм і погляди на подальший розвиток фортепіанного мистецтва. Розраховано на викладачів і студентів вищих музичних навчальних закладів, а також усіх, хто цікавиться фортепіанним мистецтвомДокумент Пісні Слобідської України(2006) Новікова, Лариса ІванівнаДо збірки та компакт-диску другої редакції увійшли пісні, зібрані доцентом ХДУМ Новіковою Л.І на Харківщині, і найбільш типові для Слобожанського регіону. Подані матеріали знайомлять з історією цієї етнографічної території, соціальними змінами, що відбулися за останні сто років і їх вплив на побут і пісенність краю. Видання призначене для студентів, викладачів фольклору, музикантів.Документ Сценічна мова. Дикція та орфоепія(Харків Колегіум, 2010) Важньова, Людмила АндріївнаПосібник є теоретичним і практичним порадником з питань техніки мови - дикції та літературної вимови. У посібнику систематизовані типові помилки, що зустрічаються в сучасному мовленні, пропонуються практичні шляхи їх самостіііного подоланняДокумент Теоретико-методичні засади естрадно-джазового співу(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2010) Дрожжина, Наталія ВолодимирівнаНавчальна дисципліна «Естрадно-джазовий спів» посідає центральне місце у підготовці професійних фахівців у галузі естрадного вокального виконавства до майбутньої виконавської та педагогічної роботи. Вивчення загальних та спеціалізованих виявів вокального виконавства естради дозволяє обґрунтувати комплексну теорію та відповідну методику викладання естрадно-джазового співу, яка базується на поєднанні складових компонентів вокального естрадного мисте цтва в єдину систему. Репрезентована в посібнику авторська методика виховання професійного естрадно-джазового співака ґрунтується на низці загальнодидактичних принципів вокальної педагогіки, а також принципах резонансної теорії мистецтва співу. Робота з посібником передбачає як спільне опанування теоретичного та практичного матеріалу в системі викладач — студент, так і самостійну роботу студентів. Посібник розраховано на студентів, викладачів, а також на широке коло дослідників за спеціальністю «Музичне мистецтво естради».Документ Джазова імпровізація на саксофоні(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2011) Чуріков, Віктор Васильович«Джазова імпровізація на саксофоні» є систематизований навчально-методичний посібник, за допомогою якого виконавці-саксофоністи удосконалять свої навички в царині оволодінні ладо-гармонічними засобами, для використання їх у побудовах своїх імпровізаційних соло. Перша частина навчального посібника містить мажорні та мінорні гами у всіх тональностях, тонічні тризвуки, домінантові та зменшені септакорди та їх обернення. Далі запропоновано по десять базисних вправ для іонійського, дорійського та міксолідійського ладів. Всі нотні приклади містять аплікатурні позначення. Вивчення першої частини навчального посібника розраховано на З семестри.Документ Самостійна робота студентів в процесі опанування засад диригентського виконавства(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2012) Башмакова, Наталія ВікторівнаНа основі узагальнення принципів і традицій викладання диригування на кафедрі народних інструментів України Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського та особистого педагогічного досвіду автора розглянуто особливості та проаналізовано основні напрями організації самостійної роботи студентів 1-го та 2-го курсів з дисципліни «Диригування». Окреслено спектр теоретичних питань та практичних вмінь, що припадають на самостійне вивчення та відпрацюванняДокумент Другий концерт Л. Бетховена : закономірності жанру та виконавські концепці(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2012) Сирятська, Тетяна ОлександрівнаМетодичні рекомендації розраховані на всебічну технічну та художню підготовку концертних виконавців, солістів та викладачів, артистів камерного ансамблю та концертмейстерів. Мета пропонованих методичних рекомендацій - виявлення особливостей виконавських концепцій Другого концерту Л.Бетховена в інтерпретації провідних майстрів фортепіанного мистецтва XX ст.Документ Методика порівняльного аналізу виконавської драматургії(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2013) Тимофеєва, Кіра ВалеріївнаЗапропоновані методичні рекомендації присвячені викладу методології порівняльного аналізу, що представляє системний взаємозв'язок та містить наступні рівні: композиторський текст - виконавський текст виконавська драматургія - виконавський стильДокумент Бранденбурзький Концерт № 6 для двох альтів з оркестром І. С. Баха в аспекті розкриття та рішення ансамблевих взаємодій(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2013) Купріяненко, Ема БорисівнаУ роботі узагальнено здобутки багаторічної педагогічної та виконавської діяльності, що охоплює широкий спектр теоретико-методичних проблем. Симбіоз сольної концертності з камерною ансамблевістю породжує новий стиль виконавського мислення у бік домінування інструментальної ансамблевостіДокумент Завдання з поліфонії: Строгий стиль. Вільний стиль (фуга)(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2015) Беліченко, Наталія МиколаївнаМетою пропонованого практичного посібника з поліфонії є забезпечення однієї з провідних навчальних дисциплін фахової вищої музичної освіти тим необхідним у повсякденній роботі систематичним матеріалом, який має значно полегшити навчальний процес: завданнями для самостійної роботи, детальними тестовими питаннями для перевірки та самоперевірки знань студентів, творчими письмовими вправами та різноманітними завданнями з поліфонічного аналізу. Призначається студентам музичних вишів.Документ Практичні рекомендації до написання простої чотириголосної фуги(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2015) Беліченко, Наталія МиколаївнаРобота містить практичні рекомендації у вигляді викладення алгоритму певних дій до написання чотириголосної фуги барокового (бахівського) типу. Специфічна склад ність утворення подібної фуги, порівняно із триголосною, крім подолання труднощів чотириголосного контрапункту, полягає у необхідності збільшення кількості та частоти тематичних проведень, що призводить до значного ущільнення форми. Призначається студентам музикознавчої та композиторської спеціалізацій музичних вишівДокумент Вокаліз у професійній підготовці студента - актора театру анімації(ФОП Панов А.М., 2016) Дорошенко, Валентіна ОлександрівнаМетодичні рекомендації «Вокаліз у професійній підготовці студента - актора театру анімації» з навчальної дисципліни «Сольний спів» висвітлюють специфіку опанування жанру вокалізу у системі професійної підготовки студента - актора театру анімації. Методичні рекомендації мають практичну спрямованість, що обумовлює їх призначеність педагогам, студентам і всім бажаючим оволодіти мистецтвом вокалуДокумент Роль концертмейстера у визначенні художньої концепції виконання камерної вокальної музики(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2016) Кучер, Людмила ІванівнаДіяльність сучасних концертмейстерів поєднує дві функції - власне виконавську та педагогічну. Для того щоб виконати свою партію вільно, не сковуючи творчої індивідуальності соліста, сучасний концертмейстер повинен володіти цілим арсеналом особливих художніх і технічних засобів. Від його майстерності і натхнення багато в чому залежить творчий стан солістаДокумент Завдання з гармонії на фортепіано. Модуляція(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2016) Беліченко, Наталія МиколаївнаПосібник, що пропонується, розрахований насамперед на студентів виконавських спеціальностей вищих музичних навчальних закладів. Метою посібника є практична допомога у засвоєнні теми «Модуляція» з курсу гармонії і надбанні стійких та впевнених навичок гри на фортепіано функціональних і енгармонічних модуляцій.Документ Нетрадіційні прийоми гри в акустичній структурі інструментального звукоутворення (струнно-смичкова група), смичкова техніка| і(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2017) Мужчіль, Віктор СтепановичНавчальний посібник представляє, на прикладі струнно-смичкової групи, один з провідних напрямків звукотворчості XX століття в його русі до сонорності: «неакадемічні» способи гри па академічних інструментах. Визначення «акустична структура «інструментального звукоутворення» покликане відобразити ракурс дослідження нового музичного звуку, конкретизуючи його (ракурс) у визначенні аналізу трьох діючих компонентів звукового джерела: збудник/артикулятор - вібратор - резонатор. Оскільки розгляду нетрадіційних прийомів гри з позиції мобільності 3-х елементної структури інструментального звукоутворення в сучасних дослідженнях практично не присвячено, у навчальному посібнику значне місце приділено теоретичному обгрунтуванню даного феномена, і насамперед тенденції гіперболізації, диференціації і трансгресії. Музичний посібник має унікальне практичне значення як перший в Україні довідник (хрестоматія) в якому представлена на основі акустичної структури інструментального звукоутворення, система нетрадиційних прийомів гри в музиці XX століття (струнно-смичкової групи). Навчальний посібник може використовуватися у навчальних курсах композиції, інструментознавства, інструментування, музично-теоретичних дисциплін, які присвячені розгляду проблем сучасного музичного мистецтва, музичної акустики, сучасної нотної графіки, а також у виконавській практиці на струнно-смичкових інструментах як в середніх, так і у вищих навчальних закладах.Документ І Іоліфонія(Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського, 2017) Очеретовська, Неоніла Леонідівна; Цицалюк, Григорій НикифоровичРекомендований навчальний посібник охоплю є обширну тематику курсу поліфонії як суворого, так і вільного стилю. Робота є результатом багаторічної педагогічної діяльності авторів у викладанні курсу поліфонії і містить теоретичні положення, практичні творчі вправи, аналітичні розвідки. Особливістю цього видання є залучення насамперед музичного матеріалу української музики: класичної, сучасної, українського фольклору. Навчальний посібник адресований студентам-музикознавцям та виконавцям. Він буде корисним педагогам-музикантам вищих та середніх музичних навчальних закладів.Документ Практика роботи з оперним хором(ХНУМ ім. І. П. Котляревського, 2018) Бєлік-Золотарьова, Наталія Андріївна«Практика роботи з оперним хором» є фундаментальною та професійноорієнтованою дисципліною з фаху «Хорове диригування». Вивчення аспектів роботи оперного хормейстера дозволило обгрунтувати «Практику роботи з оперним хором», основу якої складають різноманітні чинники оперного та хорового мистецтва, що виявляють специфіку оперно-хорового виконавства